روزنامه صبا

روزنامه صبا

ناهید مسلمی:

نیاز مردم به شادی و خندیدن؛ «سگ‌بند» را پرفروش‌ترین فیلم کرد


بازیگر فیلم سینمایی «سگ‌بند»، دلیل اقبال این فیلم را نیاز مردم به شادی و خندیدن دانست.

روزنامه صبا: ناهید مسلمی که این روزها فیلم سگ بند با بازی او پرفروش‌ترین فیلم روی پرده اکران است، به تشریح نقش خود و چالش‌های ایفای نقش در سینما پرداخت و گفت: پیش تر با آقای مهران احمدی همکاری نداشتم و این اولین همکاری‌مان بود که امیدوارم ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: با امیر جعفری و بهرام افشاری قبلا در تئاتر همکاری داشتیم، به همین دلیل در این کار زبان هم را می فهمیدیم و جدای از تمامی کار، سکانسی که سر سفره غذا می‌خوریم بامزه درآمده است.

بازیگر فیلم سینمایی زندان زنان (منیژه حکمت ۱۳۷۹) درباره نکته منفی نقش خود در فیلم سینمایی سگ بند، توضیح داد: در این فیلم سن من نمی‌خورد که مادربزرگ این بچه‌ها باشم و تنها مشکلی که با این قصه داشتم همین بود؛ حتی زمانی که با دخترم به تماشای این فیلم رفتیم به من گفت که به شما نمی‌خورد که مادربزرگ این‌ها باشید ولی همکاری با تیم سگ بند تجربه خوبی بود که دوستش داشتم.

در کار با بهرام افشاری دائما می‌خندیدیم

مسلمی با توضیح فضای شاد همکاری با گروه سگ بند و حضور بهرام افشاری به عنوان شخصیت طناز، بیان کرد: قبلا با امیر جعفری و بهرام افشاری تئاتر کار کرده بودم؛ بهرام افشاری بسیار بامزه است و رفتارش طنز بسیاری دارد.

وی ادامه داد: با بهرام افشاری نمایشی به نام پاییز را باهم کارکردیم که کارگردانمان نادر برهانی مرند بود؛ این نمایش دوبار اجرا شده است، یک بار سال‌ها پیش و بار دیگر حدود پنج سال پیش که دوباره آن را روی صحنه بردیم. در نمایش اول کاراکتر دایی نداشتیم و در مورد آن فقط صحبت می شد اما در اجرای اخیر کارکارتر دایی را به بهرام افشاری دادند که بسیار کاراکتر بامزه ای بود.

(نمایش پاییز به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند و با هنرمندی امیر جعفری، بهرام افشاری، ستاره پسیانی، ناهید مسلمی و احمد کاوری در زمستان ۹۳ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفت و هم اکنون فیلم تئاتر این نمایش زیبا در قالب وی او دی در اختیار مخاطبان قرار دارد)

بازیگر فیلم سینمایی یه حبه قند (رضا میرکریمی ۱۳۹۰) تصریح کرد: از این نمایش خاطره مشخص در یاد ندارم اما در کار با بهرام افشاری دائما می خندیدیم و نمایش پاییز به لطف بهرام افشاری نمایش موفقی بود. در سگ بند هم برایمان مرور خاطرات جذاب بود. همانطور که گفتم با بهرام افشاری و امیر جعفری قبل تر در سریال و تئاتر کار کرده ایم و زبان هم را می فهمیم و در سگ بند هم حضور من و بهرام افشاری و امیر جعفری مثلث جالبی بود.

مردم نیاز به خندیدن و شادی دارند

بازیگر سریال تلویزیونی حلقه سبز (ابراهیم حاتمی‌کیا ۱۳۸۶) دلیل فروش بالا و اقبال مردم از فیلم سگ بند را نیاز مردم به شادی توصیف کرد و گفت: دلیل اقبال سگ بند را نیاز مردم به شادی و خندیدن می دانم؛ یعنی نمی شود تمام داستان را منوط به قصه و بازیگران و کارگردانی دانست. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم مردم امروز بسیار نیاز به شادی دارند و این شاید دلیل اصلی فروش این فیلم است.

وی با اشاره به کارهای هنری اخیر خود یادآور شد: در دهه اخیر پر رکار بوده‌ام و نقش های مختلفی در تئاتر و نمایش خانگی و سینما داشته ام. شاید سنم بالا رفته باشد اما مشکلی با کارکردن ندارم و همیشه انرژی داشته ام.

باندبازی مشکل اصلی امروز سینمای ماست

ملسمی در توضیح مشکل حال حاضر در سینمای ایران خاطرنشان کرد: باندبازی مشکل اصلی امروز سینمای ماست؛ عده‌ای هستند که در تمام فیلم ها حضور دارند و از این باند بیرون نمی آیند تا مجالی به دیگرانی بدهند که قطعا و حتما استعداد و پتانسیل بسیاری دارند. در تئاتر و رادیو آدم های مستعدی هستند که می توانند در پرده سینما بدرخشند اما متاسفانه سینما حاضر به ریسک کار با آنها نیست و ترجیح می دهد با همان همیشگی ها کار کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که اصلا جذاب نیست که بازیگرانی تکراری را در همه فیلم ها می بینم و این تنوع باید در سینما وجود داشته باشد.

بازیگر فیلم سینمایی شنای پروانه (محمد کارت ۱۳۹۸) اظهار داشت: این داستان تکرار بازیگران و عدم ریسک سازندگان فیلم‌های سینمایی به دلیل فروش و گیشه است. به شخصه جزو معدود افرادی هستم که به دلیل توانایی هایم به این مرحله رسیده‌ام و حقیقتا جزو هیچ باندی نبوده ام. شاید علت بازی دادن به من این است که در سن من آدم برای نقش ها کم هست.

وی افزود: امیدوارم سگ بند پرفروش ترین فیلم بماند البته که سود آن به جیب تهیه کننده می رود اما هرکسی که در فیلمی بازی می کند دوست دارد که آمار فروش آن بالا برود البته امیدوارم فیلم هایی که جدی هستند هم به این مرحله برسند.

مسلمی گفت: فیلمنامه برایم مهم است. وقتی قصه و فیلمنامه آثار را می خوانم این که نقش را دوست داشته باشم برایم مهم است؛ ضمن این که کارگردان هم برایم مهم است. به سختی کارها را قبول می کنم. در کارنامه کاری‌ام هم نقش های کمدی داشته ام و هم نقش های جدی و در هردو گویا موفق بوده ام یعنی مردم هرجایی که من را می بینند این حس را به من می دهند.

وی تاکید کرد: اما در نقش های کمدی کار خاصی نمی کنم خودم هستم و گویا چیزی از درونم خود را نشان می دهد؛ شاید به این دلیل که رگه هایی از طنز در شخصیتم وجود دارد که به قلیان می آید و کار بامزه می شود. هیچ وقت این گونه نبوده که بخواهم عمدا کسی را بخندانم.

مسلمی با اشاره به کاری که اکنون مشغول بازی در آن است، بیان کرد: درحال حاضر مشغول کار با آقای پیمان قاسم خانی و محسن چگینی در سریال قمر در عقرب هستیم که کاری کمدی برای شبکه نمایش خانگی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است