روزنامه صبا

روزنامه صبا

حمیدرضا داداشی:

«پسری از خیابان اَروس»؛ رمانی است که به جنگ شهرها می‌پردازد


نویسنده کودکان و نوجوانان درباره «پسری از خیابان اَروس» گفت که؛ رمانش هم داستان انقلاب است و هم به دفاع مقدس و جنگ شهرها می‌پردازد.

روزنامه صبا: حمیدرضا داداشی، نویسنده کودکان و نوجوانان درباره کتاب تازه خود گفت: تازه‌ترین اثر من با عنوان «پسری از خیابان اَروس» بتازگی از سوی نشر معارف منتشر شده است.

داداشی که پیش‌تر کتاب‌هایی با عناوین «عزیز خانم» و «عمو دردسر» از او منتشر شده درباره قصه رمان کوتاه و ۹۲ صفحه‌ای‌اش اظهار داشت: پسر خیابان اَروس، شخصیتی به نام امیرحسین است که سال ۱۳۵۹ با خانواده‌اش برای یافتن برادر گم‌شده‌اش به تهران مهاجرت می‌کند. یکی از تفریحات او این بوده که از کنار دیوار فرودگاه مهرآباد، صحنه نشست و برخاست هواپیماها را از نزدیک تماشا کند. اتفاقاً روز ۳۱ شهریور همان سال که فرودگاه توسط جنگنده‌های عراقی بمباران می‌شود و ایران عملا درگیر جنگ تحمیلی می‌شود، امیرحسین شاهد ماجرا بوده است.

این نویسنده با بیان این‌که رمانش هم داستان انقلاب است و هم به دفاع مقدس و جنگ شهرها می‌پردازد، گفت: شخصیت اصلی داستان، علاقه زیادی به داستان‌نویسی دارد و قبلا در آبادان آموزش دیده بوده. او با دخترعمه‌اش که در لندن زندگی می‌کند و داستان می‌نویسد، مکاتبه می‌کند و با کمک او و اعتماد به‌نفسی که مربی داستان‌نویسی‌اش در تهران به او می‌دهد، حوادث زندگی شخصی خودش را به داستان تبدیل می‌کند که بخشی از آن به زندگی در شهر غریب و ماجرای گم‌شدن برادرش در صحنه‌های انقلاب می‌پردازد.

نویسنده کتاب «پسری از خیابان اَروس» درباره نام کتاب هم توضیح داد: نام خیابانی در آبادان که امیرحسین و خانواده‌اش در آن زندگی می‌کرده‌اند در اصل o.r.c مخفف Oil Rest Camp بوده؛ به معنی خانه‌های سازمانی شرکت نفت، ولی در زبان عامیانه به آن «او را سی» و حتی عروسی (اَروسی) و عروس (اَروس) گفته و نوشته می‌شود.

داداشی درباره نوشتن کتاب تازه‌اش اظهار داشت: این کتاب نسبت به آثار قبلی‌ام وقت کم‌تری از من گرفت. سوژه‌اش به خوبی در ذهنم پخته شده بود و نگارش آن در ۴۵ روز انجام شد؛ منتها ناشران برای چاپ آن خیلی اذیتم کردند. تا این‌که چاپ آن را نشر معارف به عهده گرفت و دیروز، نخستین نسخه آن را برایم فرستاد.

چاپ اول کتاب «پسری از خیابان اَروس» در بهار ۱۴۰۱ در ۹۲ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی نشر معارف منتشر شده و ۳۵۰۰۰ تومان قیمت خورده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است