روزنامه صبا

روزنامه صبا

مهدی عظیمی میرآبادی:

نگاه درآمدزا به موضوع اکران فیلم‌های «هنر و تجربه» درست نیست


دبیر جشنواره فیلم مقاومت تاکید کرد که؛ نگاه درآمدزا به موضوع اکران فیلم‌های «هنر و تجربه» درست نیست.

روزنامه صبا: مهدی عظیمی میرآبادی، دبیر جشنواره فیلم مقاومت و تهیه‌کننده سینما گفت: وجود موسسه «هنر و تجربه» و فعالیت آن در سینمای ما اقدام درستی ا‌ست، چراکه برخی فیلم‌ها به دلایل مختلف، فروش بالایی ندارند و نیاز به حمایت در عرضه و اکران دارند. اگر قرار باشد اینگونه فیلم‌ها را در یک بازار عمومی عرضه کنیم، مشکلاتی به‌وجود می‌آید. پس اکران آن‌ها با عنوان «هنر و تجربه» فی نفسه خوب است و باید جدی گرفته شود، البته مشکلاتی نیز در این راستا وجود داشته که باید به آن‌ها پرداخت تا حل شوند و به سمت هدف اصلی تاسیس چنین گروهی پیش برویم.

وی ادامه داد: اینکه مرکز گسترش مسئولیت اکران اینگونه آثار را در نظر گرفته است، نگاه حرفه‌ای تری به این موضوع است، اکران آثار هنری و تجربی درآمد قابل توجهی ندارد پس نیازی به واسطه نیست. اگر سیستم اکران آثار، دولتی باشد و نگاهی منفعت‌طلبانه به ماجرا نداشته باشد، اکران بهتری را پیش رو خواهیم داشت، مرکز گسترش نیز می‌تواند گزینه خوبی برای این امر باشد.

عظیمی میرآبادی افزود: نگاه درآمدزا به موضوع اکران فیلم‌های «هنر و تجربه» درست نیست. نباید در جدول اکران «هنر و تجربه» فیلم‌هایی باشند که  ماهیت هنری و تجربی ندارند. وقتی یک فیلم با مخاطب و فروش بیشتر را در برنامه اکران محدود «هنر و تجربه» می‌گذاریم، فیلم‌های دیگر دچار مشکل می‌شوند و عرضه‌شان محدود می‌شود.

این تهیه‌کننده در پایان تصریح کرد: اگر قرار است که اکران آثار هنری و تجربی در دست یک موسسه دولتی مثل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قرار گیرد، باید کار را به‌صورت غیر منفعت‌طلبانه پیش برد و درآمد حاصل از فروش فیلم‌ها را در اختیار صاحبان آثار قرار دهند یعنی از بودجه دولتی برای حمایت در تبلیغات و اداره مجموعه استفاده کنند و میزان فروش در اختیار صاحبان آثار قرار گیرد به نظر می‌رسد روال همین است و این اتفاق خوبی برای سینمای هنری و تجربی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است