روزنامه صبا

روزنامه صبا

به بهانه اکران فیلم «تی تی»

نگاهی به مسیر هوتن شکیبا


هوتن شکیبا همزمان با بازیگری، فعالیت خود را در زمینه صداپیشگی نیز دنبال کرد و به جز سینما، ایـــن روزهــــا در نمایش خانگی و با «مهمونی» ایــرج طهماسب نیز ادامـه پیدا کرده است.

روزنامه صبا – هوتن شکیبا بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما است که این روزها هنرنمایی  او در همه مدیوم‌های نمایشی  بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

هوتن شکیبا کـه سه فصل سریال پرمخاطب «لیسانسه‌ها» را در کارنامه هنری خود دارد و با فیلم های سینمایی  «شبی که مـاه کامل شد» و «ابـلـق» به کارگردانی نرگس آبیار، «تـی تـی» به کارگردانی آیدا پناهنده و «ملاقات خصوصی» به گردانی امید شمس در دوره ۳۷، ۳۹ و ۴۰ جشنواره فجر حضور پرسروصدایی داشته است،این روزها در جمع میزبانان «مهمونی» به کارگردانی ایرج طهماسب به عنوان صداپیشه عروسک «بچه» با تکیه‌کلام دل‌نشین «تو رو خدا!» حضور دارد.

یـکـی از شـخـصـیـت‌هـای مـحـبـوب مجموعه «مـهـمـونـی» کــه از هـمـان ابــتــدا مـــورد توجه مخاطبان قـرار گرفت،همین کاراکتر «بچه» است که عـلاوه بر ظاهر دوست‌داشتنی و ویژگی‌های رفتاری جالب و معنادار او به عنوان یک کودک کار که سهم زیادی در جذابیت «بچه» دارد، این صدای بامزه و لحن ویژه هوتن شکیباست که به خوبی به ایـن شخصیت جـان بخشیده است  و کاملا بــا چـهـره او هماهنگی دارد. موفقیت شکیبا به جز سینما، ایـــن روزهــــا در نمایش خانگی و با «مهمونی» ایــرج طهماسب نیز ادامـه پیدا کرده است.

هوتن شکیبا همزمان با بازیگری، فعالیت خود را در زمینه صداپیشگی نیز دنبال کرد و در همان سال‌های آغاز فعالیت رسمی‌اش در سینما، به عنوان صداپیشه با مجموعه «کـلاه قرمزی» همکاری داشــت. او در این مجموعه به جای یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های آن یعنی «دیبی» صحبت می‌کرد و از سال ۹۳ در سه فصل پایانی «کلاه قرمزی» حضور داشت. هوتن شکیبا در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در مقایسه با امروز جایگاه متفاوتی در سینما داشت. هرچند که او به عنوان بازیگر باتجربه تئاتر نزد عـده‌ای از مخاطبان شناخته شده بود اما طبیعتا عموم مردم و به ویژه مخاطبان تلویزیون شناخت زیــادی از صداپیشه «دیبی» نداشتند تا این که شکیبا سال ۹۵ در سریال «لیسانسه‌ها» درخشید و توجهات را به خود معطوف کرد. این بازیگر در سینما نیز با فیلم «شبی که ماه کامل شد» محبوبیت و شهرت بیشتری به دسـت آورد و از سال ۹۷ به عنوان ستاره سینما جایگاه خودش را تثبیت کرد.

حالا نام او برای مخاطب، نام کاملا آشنایی است که مـورد توجه ویـژه مخاطبان قرار گرفته اسـت و این روزها نظر و واکنش مثبت منتقدان و مردم را در خصوص هنرنمایی وی در فیلم سینمایی «تی تی» شاهد هستیم.فیلمی به کارگردانی آیدا پناهنده که شکیبا بار دیگر با الناز شاکردوست هم بازی است و در نقش رقیب در مقابل پارساپیروز به بازی می پردازد و یکی از بهترین ضدقهرمانانی است که در چند سال اخیر نیز در سینمای ایران دیده شده است. او نمی‌تواند کس دیگری را در برابر خود ببیند. سعی می‌کند در برابر ابراهیم خودش را نشان دهد و به او می‌گوید که مخ موسیقی است. امیر ساسان اما در واقع یک معتاد دائم‌الخمر است که دست بزن هم دارد و در زندگی به شکست خورده است اما نمی‌خواهد این مساله را باور کند او از زندگی نکبت‌باری که برای خودش و «تی تی» فراهم کرده است فرار می‌کند و باور نمی‌کند که شخصی مانند ابراهیم بتواند عاشق «تی تی» شود و وارد زندگی او شود..

« تی تی»یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره فجر امسال بود و  آیدا پناهنده و همسرش توانستند مسیر« اسرافیل» و« ناهید» را به درستی ادامه دهند و یک فیلم زنانه قدرتمند بسازند.

هوتن شکیبا حالا دیگر هم در سینما، هم در تئاتر و هم در تلویزیون نام شناخته شده ای است و  با سیمرغی که با اولین حضور جدی سینمایی‌اش به کارنامه خود افزود، حالا یکی از بازیگران مطرح و شناخته شده سینمای ایران است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است