روزنامه صبا

روزنامه صبا

پرونده روزنامه صبا درباره خانه سینما/سه

رضا درستکار: سینما را نجات دهیم


عضو انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی امیدوار است مدیرعامل خانه سینما؛ سینما را از این وضع آشفته نجات دهد.

 روزنامه صبا – رضا درستکار، عضو انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی و نامزد هیات مدیره دوره شانزدهم خانه سینما درباره تاثیر حاشیه‌های به وجود آمده قبل از انتخابات بر روند انتخابات گفت: قطعا اختلالاتی که پیش آمد در روند انتخابات اثربخش بود.

درستکار درباره بهتر کردن وضعیت سینما با کمک هیات مدیره منتخب خانه سینما گفت: واقعا امیدوارم این هیات مدیره منتخب انتظام بیشتری به هنرمندان بدهد و مسایل و مشکلات موجود را تا حد امکان رفع کند. مثلا یکی از این مسایل بی ثباتی است که در این یک سال و خرده‌ای به وجود آمده و به سینما تحمیل شده است. مورد بعدی بحث مالیات است. همه جای دنیا مالیات را از صنایع و حرفه‌های مختلف دریافت می‌کنند و آن را به فرهنگ و هنر اختصاص می‌دهند و باعث تقویت آن می‌شوند اما در کشور ما بحثی که هرازگاهی مطرح می‌کنند، مالیات گرفتن از سلبریتی‌ها است. بله از همان سلبریتی‌های محدودی که هم می‌شناسم و هم شما، مالیات بگیرند اما یک کارگر سینما، سینماداری که سالن‌هایش خالی است، فیلمبرداری که شاید در سال یک بار پشت دوربین قرار بگیرد و افراد این چنینی چطور می‌توانند این مالیات‌ها را پرداخت کنند؟ امیدوارم هیات مدیره منتخب با سلامت و موفقیت به تمام مسایل بپردازند و در حل کردن آن‌ها موفق باشند.

عضو انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان آثار سینما درباره انتخاب مدیرعامل خانه سینما هم توضیح داد: بعید می‌دانم که مدیرعامل خانه سینما از خود اعضای هیات مدیره باشد اما به هرحال مطلب مهم و حساسی است که هیات مدیره باید درباره آن به اجماع برسند تا کسی را که بهره‌وری بیشتری دارد برای این جایگاه حساس و مهم انتخاب کنند. واقعا کسی که برای مدیرعاملی خانه سینما انتخاب می‌شود باید کار جهادی و بزرگ کند و مسایل و مشکلات شخصی را کنار بگذارد.

رضا درستکار در پایان گفت: هر بار که این مسایل مربوط به مدیرعاملی خانه سینما را مرور می‌کنم یاد شادروان سیف الله داد می‌افتم که واقعا هم مدیر برجسته‌ای بود و هم از نظر تئوری خیلی جاها کارهای بزرگی انجام داد و بسیار انسان بلندطبعی بود. یادم می‌آید چند نفر از تهیه‌کنندگان بزرگ ازجمله خود سیف الله داد دورهم جمع شدند و دفتری باز کردند اما زمانی که سیف الله داد برای مدیرعاملی خانه سینما انتخاب شد اول از همه همان دفتر را بست چون به دنبال انتفاع شخصی نبود. کسی نمی‌تواند سیف الله داد شود اما می‌توان مانند او رفتار کرد. امیدوارم کسی که برای جایگاه مدیرعاملی خانه سینما انتخاب می‌شود برای سینما و بهبود وضعیت آن حرکت کند و به دور از مسایل جناحی و سیاسی به خود سینما فکر کند و سینما را از این وضع آشفته نجات دهد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است