روزنامه صبا

روزنامه صبا

شادی کرم‌رودی بازیگر فیلم «بی‌رویا»:

زیبا؛ پیچیده‌ترین نقشی که تا به حال بازی‌کرده‌ام


شادی کرم رودی بازیگر فیلم سینمایی «بی‌رویا» در گفت‌وگویی با «روزنامه صبا»، درباره چالش های این فیلم و تلخی ها و شیرینی های آن توضیحاتی را ارائه داد.

روزنامه صبا: شادی کرم‌رودی بعد از بازی در فیلم‌های «یک شهروند کاملا معمولی»، «دارکوب»، «جمشیدیه»، و «ابلق» امسال با یک نقش متفاوت مقابل دوربین همسرش ظاهر شده است. این بازیگر در «بی‌رویا» ساخته آرین وزیردفتری مقابل صابر ابر و طناز طباطبایی نقش‌آفرینی می‌کند. فیلمی که به گفته خودش چالش‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌های خاص خودش را دارد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «مواجهه رویا با دختری بی‌نام‌ونشان، آغاز اتفاقاتی عجیب در زندگی رویا و بابک است»، این طور که به نظر می‌رسد این فیلم در خط درستی جلو می‌رود و مخاطب را درگیر خودش می‌کند. به گفته کرم رودی نقشش طوری بود که مدام باید با خودش مرور می‌کرد که حالا در کدام مرحله از فیلمنامه قرار دارد.

شادی کرم رودی بازیگر فیلم سینمایی «بی‌رویا» در گفت‌وگویی با «روزنامه صبا» به سوالات ما در خصوص این فیلم و چالش‌هایش پاسخ داده است که در ادامه می‌خوانید.

کمی در خصوص فیلم، چالش‌های آن و تجربه کار با همسرتان بگویید؟

تقریبا می‌توان گفت که پیچیده‌ترین نقشی است که تا به حال بازی کرده‌ام. نقش اینطور بود که من باید مدام با خودم مرور می‌کردم که الان در کدام مرحله از فیلمنامه قرار دارم و باید چگونه بازی کنم. این کار را برای من سخت می‌کرد، اما از آن‌سو، هم نقشم را بسیار دوست داشتم و هم خوشحال بودم که در فیلم بلند همسرم بازی می‌کنم. بازی در این فیلم ترکیبی از سختی و شیرینی برایم به همراه داشت.

از همکاری با طناز طباطبایی و صابر ابر بگویید؟

مسلما طناز طباطبایی و صابر ابر بسیار با تجربه‌تر از من هستند. آن‌ها سابقه همکاری باهم را از قبل داشته‌اند در نتیجه با جنس بازی هم آشنا بودند. من در تیم آن‌ها تازه وارد محسوب می‌شدم، اما آنقدر همراه و پشتیبان بودند که با کمک آن‌ها یک تیم شدیم و توانستیم کار را خوب پیش ببریم. من از هردوی این عزیزان بسیار یاد گرفتم و همکاری لذت‌بخشی را تجربه کردم.

کار کردن با «آرین وزیر دفتری» چگونه بود؟

ما بار اولمان نبود که باهم کار می‌کردیم. پیش از این من در یکی دیگر از فیلم‌های کوتاه آرین بازی کرده بودم و فیلمنامه یکی دیگر از کار‌های او را مشترکا نوشته بودیم. درکل همکاری‌هایی باهم داشته‌ایم، اما این اولین همکاری جدی ما در سینمای بلند بود، در حقیقت از آنجایی که آرین در مرحله فیلمنامه به من فکر کرده بود باعث می‌شد که خودم را به نقش نزدیک‌تر حس کنم. یک‌سری از ویژگی‌های نقش براساس اینکه من قرار است آن را بازی کنم نوشته شده بود که این کار را برایم روان‌تر می‌کرد، همکاری با همسر سختی‌ها، شیرینی‌ها و پیچیدگی‌های خودش را دارد. باید مدام رابطه را کنار بگذارید و بتوانید آن را با کار تفکیک کنید. البته این قضیه برای من روی مثبت داشت چرا که او را می‌شناختم و مهم‌تر از هرچیز به او و کارش اعتماد داشتم.

از نگاه شما فیلم «بی‌رویا» چه نقاط قوت و شاخصه‌هایی دارد که هم نظر مردم و منتقدین را جلب کند و هم در کارنامه کاری شما یک اثر ماندگار باشد؟

نقش من در «بی‌رویا» نقش مکمل و بسیار مهمی است. این نقش پیچیدگی‌های بسیاری دارد که باعث می‌شود اگر خوب از پس آن برآمده باشم در کارنامه کاری من ماندگار شود. به عقیده من «بی‌رویا» فیلم بسیار روانی است که به راحتی می‌توانی دنبالش کنی، اما در عین حال المان‌هایی در آن وجود دارد که به سادگی برای مخاطب قابل پیش‌بینی نیست، این مسئله بیننده را کنجکاو می‌کند که مجدد کار را ببیند. البته باید فیلم دیده شود تا بتوان راجع به این ویژگی‌ها حرف زد. احساس می‌کنم اشاره کردن به یک موضوع خاص برای منی که در درون فیلم هستم قطعا بسیار متفاوت است. من از مرحله‌ای که طرح کار نوشته شده تا به انتها حضور داشته‌ام به همین دلیل سخت است بدون جهت‌گیری و پیش‌زمینه راجع به فیلم حرف بزنم.

تاکنون ارزیابی شما از برنامه‌ریزی و سیاست‌های جشنواره فجر چگونه بوده است؟

احساس می‌کنم امسال بیشتر از سال‌های پیش به قوانین فراخوان جشنواره فجر پایبند بوده‌اند. این مسئله حس اطمینان به آدم می‌دهد و باعث قوت قلب می‌شود. امیدوارم که تا آخر جشنواره این نظم حضور داشته باشد.

تبسم کشاورز

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است