روزنامه صبا

روزنامه صبا

هادی حجازی‌فر:

رسالت هنرمندان در عرصه هنر انقلاب استناد به کتاب تاریخ کشورمان است


کارگردان فیلم «موقعیت مهدی» تاکید کرد که؛ رسالت هنرمندان در عرصه هنر انقلاب استناد به همان کتاب قطور،پرافتخار و غرورآمیز تاریخ کشورمان است

روزنامه صبا: هادی حجازی‌فر، کارگردان فیلم «موقعیت مهدی» با بیان اینکه پیروزی انقلاب، دوران حماسه‌سازی دفاع مقدس و استمرار تاریخ باشکوه نظام جمهوری اسلامی ایران از بهمن ۵۷ تا به امروز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین رموز به ثمر نشاندن نهال انقلاب و سرافرازی مقتدرانه در حماسه هشت سال دفاع مقدس به کلید واژه «اتحاد» بازمی‌گردد. معجزه‌ کلیدواژه اتحاد را جز با ایثار و جان‌فشانی شهدایی که با نثار خون‌شان سند پایداری، عزت و افتخار این مرز و بوم را ممهور کردند نمی‌توان به نظاره نشست.

بازیگر فیلم ایستاده در غبار با اشاره به آنکه دیگر مؤلفه مهم و تاثیرگذار در حوزه زیست انسانی و خلق آثار دراماتیک که آن‌ها نیز درحقیقت برشی از تجربه زندگی انسان‌ها در برهه‌های تاریخی و فرازوفرود اتفاقات زمانه‌ای‌ست که در آن زیست می‌کنند «صداقت» است تصریح کرد: زمانی‌که صداقت در انتخاب قصه‌ها و موقعیت‌ها برای خلق اثر دراماتیک از سوی تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران آثار ممزوج به هنر انقلاب به کار گرفته شود؛ قطعاً آن آثار مورد اقبال تمامی مخاطبان با تنوع سلایق و نگرش‌های شخصی نیز قرار خواهد گرفت.

افتخار و غرور ملی ایرانیان، وِردِ زبان تمامی مستشرقان و پژوهشگران تاریخ فرهنگ، هنر و تمدن

حجازی‌فر در شرح خلق آثار ماندگار در حوزه هنر انقلاب با اشاره به یکی دیگر از کلیدواژه‌های تاریخ کهن و تمدن‌ساز ایران‌زمین و نحوه زیست مردمان کشورمان گفت: «افتخار و غرور» کلیدواژه‌های مشترکی هستند که در تعریف ایران و ایرانی همواره مورد اشاره و تاکید تمامی مستشرقان، پژوهشگران تاریخ و تمدن و کارشناسان جهانی عرصه فرهنگ و هنر بوده است.

کارگردان فیلم موقعیت مهدی با تاکید بر آنکه مردمان ایران‌زمین همواره در طول تاریخ تحول و تطور سرزمین‌مان و در مواجهه با هر فراز و فرودی به‌دنبال افتخار و غرور بوده‌اند یادآور شد: با نگاه و مراجعه به تاریخ معاصر کشورمان از بهمن ۱۳۵۷ تا دوران حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس؛ از روزهای همبستگی برای سازندگی کشورمان در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی تا مواجهه با مصائب دوران معاصر و تحریم‌ها به‌وضوح می‌توان ردپای دو مؤلفه مشترک افتخار و غرور ملی را در سایه اتحاد برای نیل به هدف مشترک سرفرازی و اقتدار ایران و ایرانی مورد رصد قرار داد.

بازیگر فیلم ماجرای نیمروز تصریح کرد: بی‌تردید کنار هم قرار دادن تمامی مؤلفه‌های ذکرشده می‌تواند کلیدی‌ترین مولفه در خلق آثار عرصه هنر انقلاب قرار گیرد. آثاری که می‌تواند با هر مخاطبی از هر طبقه فکری، نگرشی و ایدئولوژیک ارتباط برقرار کرده و مسیر خود را در راستای رسالت آثار فرهنگی که همان جریان‌سازی و تعالی فرهنگ عمومی جامعه است به بهترین شکل ممکن به منصه ظهور رساند.

هر فصل و برگ کتاب تاریخ انقلاب مملو از غرور و افتخار است

حجازی‌فر با بیان آنکه بارها از زبان دولت‌مردان، مسئولان، هنرمندان، کارشناسان، منتقدان و عموم مردم گفته و شنیده شده‌است که هشت سال دفاع مقدس موضوعی به‌شدت انسانی و مملو از قصه‌های جذاب و آمیخته با روح بلند انسانیت است خاطرنشان کرد: مساله آنست که زیست مردمان ایران‌زمین از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز هر فصل و برگ کتاب تاریخ باشکوهش از قصه‌های جذاب و انسانی با فراز و فرودهای پیچیده، عمیق و مملو از غرور و افتخار است.

بازیگر فیلم‌های آتابای و به وقت شام متذکر شد: نباید فراموش کنیم رسالت هنرمندان در عرصه هنر انقلاب به‌ویژه طی عصر و زمانه حاضر که مدام دشمنان می‌خواهند به ما بقبولانند که هیچ افتخاری نداریم، استناد به همان کتاب قطور،پرافتخار و غرورآمیز تاریخ کشورمان است. اسنادی که می‌تواند به مدد تولید آثار هنر انقلابی، صادقانه و صریح به جهانیان اعلام کند که ایران و ایرانی همواره در هر عرصه و برهه‌ای افتخارآفرین بوده، هست و خواهد بود.

تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان دین‌شان به خونِ شهدا و انقلاب را فراموش نکنند

بازیگر فیلم‌های سینمایی مزرعه پدری و شاه‌کُش همچنین خطاب به دولت‌مردان، مسئولان، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشورمان به‌ویژه در عرصه فرهنگ و هنر تاکید کرد: گاهی لازم است به تمامی این عزیزان بگوییم که چه سرمایه‌های بزرگی در اختیار دارید و نسبت‌به چه مردمانی و چه تاریخی موظف به ادای دین و تکلیف هستید. نباید فراموش کنید، مسند و صندلی‌ای که امروز بر آن نشستید حاصل خون همان شهدایی است که با نثار آن اقتدار، امنیت، افتخار، غرور و حماسه را در تک‌تک روزهای پرافتخار تاریخ چهل و اندی ساله انقلاب به ارمغان آوردند.

وی تصرح کرد: لحظه‌ای درنگ و خطا در انجام وظیفه نه‌تنها شایسته مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز عرصه فرهنگ و هنر نیست که باید پاسخ‌گوی همه شهدایی باشند که دین بزرگی بر گردن ایران و ایرانی دارند.

بیش از ۲ سال زمان برای نگارش فیلمنامه‌ای در حوزه اثر کمدی-جنایی 

حجازی‌فر در پایان درباره کارهای آتی خود در عرصه تولید آثار سینمایی در مقام کارگردان یا بازیگر گفت: بیش‌از دو سال است که مشغول نگارش فیلمنامه ای با محوریت اثری کمدی- جنایی هستم.

وی اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار بردم تا در حوزه خلق و نگارش این فیلم‌نامه رویکرد جدید و متفاوتی را به مخاطبان ارائه دهم. همچنین بنا دارم برای تولید این اثر از بازیگران جدیدی استفاده کنم اما آن‌گونه که گفتم فعلا این پروژه با وجود گذشت بیش‌از دو سال در مرحله نگارش فیلم‌نامه است و هنوز نمی‌دانم که آیا درنهایت به تولید خواهد رسید یا خیر.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است