روزنامه صبا

روزنامه صبا

فاطیما بهارمست: 

کم کم مرز بین زندگی و بازیگری را داریم گم می‌کنیم


بازیگر سریال «از سرنوشت۴» با بیان اینکه در زندگی عادی بعضا مرز بین خودم و نغمه را گم می‌کنم، گفت که، نمی‌دانم به عنوان فاطیما کاری را دارم انجام می دهم یا به عنوان نغمه.

روزنامه صبا: فاطیما بهارمست، بازیگر سریال «از سرنوشت۴» با اشاره به حضور در فصل دو تا چهار از سرنوشت گفت: این سریال چهار بازیگر اصلی جوان دارد. هاشم و سهراب و نغمه و آرزو چهار بازیگر اصلی هستند. من و دارا حیایی و کیسان دیباج در فصل دو به سریال اضافه شدیم. این که داریم در کنار هم و در کنار عوامل سریال بزرگ می شویم خیلی جذاب است. انگار نقش هایمان روی زیست خودمان هم تاثیر گذاشته است. کم کم مرز بین زندگی و بازیگری را داریم گم می‌کنیم. من خودم نمی‌دانم در زندگی عادی به عنوان فاطیما کاری را دارم انجام می دهم یا به عنوان نغمه.

بهارمست با بیان این که برای من ایفای نقش نغمه در چند موقعیت سنی جذاب بود اظهار داشت: این شخصیت در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گرفت. بازی در سه فصل متوالی کار را برایم هم سخت و هم آسان کرد. من در طی سال‌های مختلف باید تمامی لحظات زندگی شخصیت نغمه را بازی می‌کردم. اما از این جهت که به پروژه عادت کردم آسان بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بین بازی در سریال آخرین بازی و از سرنوشت۲ پنج سال فاصله افتاد توضیح داد: در آن پنج سال داشتم تئاتر کار می کردم. من در بازیگری و اجرا پیشینه کودکی‌ام را داشتم. فکر کردم باید یک گذری داشته باشم و به صورت جدی‌تر به بازیگری نگاه کنم. در آن ۵ سال هم درس خواندم و هم در تئاتر بازی کردم.

تجربه بازیگری کودکی ام را به حساب نمی‌آورم

بهارمست با بیان اینکه تجربه بازیگری در دوران کودکی ام را خیلی به حساب نمی آورم افزود: در کودکی همه چیز غریزی است. کارگردان یک بچه بامزه و باهوش را یک جایی قرار می‌دهد و از او کار جدی نمی خواهد. اما وقتی بزرگ می شوی، نقش هایی پیشنهاد می‌شود که جدی تر است. باید خم و چم نقش دستت بیاید تا بتوانی درست اجرایش کنی.

وی با بیان این که حدود چهار سال است که دارم نقش نغمه را بازی می کنم اظهار داشت: در چهار سال گذشته به صورت کاملا خودخواسته ترجیح دادم فقط همین نقش را بازی کنم. به لحاظ سنی در دوران اوایل جوانی هستم. نمی‌دانم من دارم یک سری ویژگی ها را به نغمه می دهم یا یک سری ویژگی ها از نغمه به زندگی من می آید. خودم چند وقت پیش داشتم به این موضوع فکر می‌کردم. نغمه دارد تنها بودن و استقلال داشتن در جامعه را یاد می گیرد. این چیزی است که می تواند در زندگی خود من هم وجود داشته باشد. من به استقلال خودم در زندگی افتخار می کنم و نمی‌دانم این نکته از من به نغمه رسیده یا نغمه این ویژگی را به من بخشیده است.

نغمه سخت گیر است

بهارمست درباره تفاوت‌های شخصیت واقعی خودش با نغمه گفت: برای شخصیت نغمه یک سری خط قرمزها تعریف شده است. مثلا او دروغ نمی گوید. ولی من خیلی خط قرمزهای مشخص این شکلی ندارم. من زندگی را ساده می گیرم ولی نغمه سخت گیر است. نغمه دختری است که به مسائل خیلی فکر می کند. بیشتر از این که با احساساتش تصمیم بگیرد فکر می‌کند تا به نتیجه های دیگری برسد. این مساله همزمان با احساساتی بودنش اتفاق می افتد.

وی افزود: در این فصل نغمه را از ابتدای کار تا انتها انگار در حال سفر می بینم. سعی کردم جوری بازی اش کنم که این سفر و گذر در شخصیت عیان شود. نغمه ای که در قسمت اول می‌بینیم با نغمه قسمت آخر متفاوت است.

قصه‌ عاشقانه همیشه مخاطب خودش را دارد

این بازیگر درباره استقبال مخاطبان از سریال توضیح داد: اصولا ملودرام و قصه‌های عاشقانه همیشه مخاطب خودش را دارد. اگر قصه عاشقانه درست گفته شود، مخاطب همیشه دوست دارد دنبالش کند. اما درآوردن رابطه عاشقانه بین دو نفر کار بسیار سخت است. چون اگر قابل باور نباشد، مخاطب پس می زند. شخصیت های قصه در سریال از سرنوشت واقعی و شبیه امروز جامعه هستند. این آدم ها مدرن هستند و تصمیمات مدرن می گیرند و رفتارشان امروزی است.

قصه ما برای سه فصل طراحی شده بود

بهارمست در پاسخ به این سوال که آیا فصل پنجم سریال هم ساخته می‌شود گفت: اصلا در جریان نیستم. نمی دانم مدیران و گروه اجرایی رغبت دارند که ادامه پیدا کند یا نه. واقعیت این است که فصل چهارم هم با تدبیر نویسنده ها نوشته شد. قصه ما برای سه فصل طراحی شده بود و آخر فصل سه همه چیز به صورت کامل بسته شد. در فصل چهار عملا قصه‌های جدید شروع شده است. قصه‌ای که در سه فصل دنبالش می کردیم به سرانجام رسیده است. از طرف دیگر معتقدم وقتی مخاطب با شخصیت ها ارتباط برقرار می کند می شود آنها را در موقعیت های جدید قرار داد و قصه های جدید گفت.

بازیگری را بیشتر از اجرا دوست دارم

این بازیگر با یادآوری این نکته که هشت سال است که اجرا نمی کند اظهار داشت: دلیل اجرا نکردن من خیلی پیچیده نیست. یک جایی به نظرم رسید که بازیگری را بیشتر از اجرا دوست دارم. می‌خواهم به جای مجری بودن، نقشی را کشف کنم و با درآوردن یک نقش سر و کله بزنم. بازیگری روز به روز برایم جذاب تر می‌شود و دوست دارم نقش های مختلف را تجربه کنم.

فاطیما بهارمست متولد ۱۳۷۵ درتهران است. در سال ۱۳۸۲ در سن ۶ سالگی به طور اتفاقی در برنامه عموپورنگ استعدادش در عرصه اجرا کشف شد و به عنوان مجری برنامه‌های کودک تلویزیون فعالیت هنری خود را در سیمای کودک شبکه ۱ آغاز کرد

بهارمست برای آثار کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی کیا، داریوش فرهنگ، بهرام بهرامیان و … در سنین خردسالی نقش آفرینی کرده است.

وی دانش‌آموخته رشته بازیگری تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است.

سریال از سرنوشت ۴ به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان در ماه رمضان ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

از سرنوشت تاکنون سه فصل را پشت سر گذاشته و با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است. فصل چهارم این سریال پس از پایان تصویربرداری در مناطق مختلف ایران، آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد و مهمان رمضانی خانه‌های مردم ایران است. عمده‌ترین مسئله‌ای که در این فصل از سریال دنبال می‌شود، موانع تولید داخل بر سر راه جوانان و تشویق به تولید دانش بنیان است.

مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، رضا داوودنژاد، ساناز سعیدی، سید مهرداد ضیایی، نگین صدق گویا، سولماز غنی، مائده طهماسبی، رضا بنفشه خواه، شاهو رستمی، مسعود انتظاری، محمدصادق ملک و دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی، مهدیس توکلی، مهران میری، فرهنگ زرگرباشی و متین طاهری‌نیا بازیگران سریال از سرنوشت۴ هستند.

سریال از سرنوشت ۴ هر شب ساعت ۲۱:۱۵ و تکرار آن ساعت ۵:۳۰ بامداد و ۹:۲۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است