روزنامه صبا

روزنامه صبا

اسماعیلی:

دهه کرامت، دهه شادی عمومی همراه با معرفت است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اظهاراتی دهه کرامت، دهه شادی عمومی همراه با معرفت در سطح کشور دانست.

روزنامه صبا: محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه مشترک نمایندگان اعتاب مقدس و نهادهای فرهنگی کشور با موضوع «دهه کرامت» گفت: دو سال پس از شیوع بیماری کرونا که فعالیت‌های مذهبی را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود امروز با خدمات بهداشتی دولت مردمی این قدرت برای تصمیم‌گیری جهت برگزاری اجتماعات بزرگ را به دست آوردیم که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هم یکی از این رویدادها بود. البته این موضوع نوید روزهای پرشکوه بیشتری را در آینده به ما خواهد داد.

وزیر ارشاد در ادامه خاطر نشان کرد: دهه کرامت، دهه شادی عمومی همراه با معرفت در سطح کشور است و مردم مسلمان نسبت به این مقدسات دلدادگی تاریخی دارند و چیزی نیست که محصول امروز و دیروز باشد.

اسماعیلی ادامه داد: وظیفه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همین‌طور دستگاه‌های اجرایی فقط بسترسازی و تسهیل امور مرتبط جشن‌های دهه کرامت است و متولی گردانندگان اصلی رویدادهای دهه کرامت مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین سامانه فرهنگی کشور، سامانه زیارت است اظهار داشت: خوشبختانه سامانه زیارت به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین سامانه‌های مردم نهاد مطرح است و به همین خاطر باید شرایط را تسهیل کنیم تا مردم و تشکل‌های مردمی در عرصه‌های فرهنگی و هنری میدان وارد عمل شوند.

وزیر ارشاد یادآور شد: اهل بیت(ع) محور وفاق و همدلی و تجمع عواطف امت اسلامی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است