روزنامه صبا

روزنامه صبا

سیامک صفری:

اقبال مردم از فیلم هایی که داستان جذاب دارند / تئاتر فوق العاده است


بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که؛ تک و توک فیلم هایی پیدا می شود که داستان های جذاب دارند و در اقبال مردمی و فروش موفق شوند.

روزنامه صبا: سیامک صفری، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به بازی خود در فیلم سینمایی «سگ‌بند» که این روزها پرفروش‌ترین فیلم اکران پرده نقره‌ای است، بیان کرد: این فیلم چهار سال پیش کار و اکنون اکران شده و حضوری کوتاه در چند سکانس آن دارم.

وی ادامه داد: خوشحالم که «سگ بند» این روزها پرفروش است و این اقبال نشان می دهد که جامعه نیاز به سرگرمی و فیلم های مفرح و سرگرم کننده دارد؛ دلیل استقبال از «سگ‌بند» هم همین است که خود مخاطب به آنچه باید تولید شود خط می دهد و همینطور می‌توان متوجه شد که چگونه بخشی از جامعه به این نوع از سینما علاقه مند هستند.

بازیگر فیلم سینمایی «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی با اشاره به نقش خود در «سگ‌بند» تصریح کرد: در این فیلم پرسوناژی را بازی کرده ام که  بخشی از زد و بندهایی که در این قصه هست را نمایندگی می‌کند.

صفری گفت: مثل همیشه که در روابط آدمی، بحث کلاه گذاشتن سر دیگران و پول درآوردن هست و برخی برای این موضوع  دست به هر عمل و کار و اشتباهی می‌زنند این موضوع در این فیلم هم هست و من هم یکی از آدم ها در این معادلات هستم.

چهره خیلی مهربانی ندارم و شاید این نکته در نگاهم هست

ازیگر فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی در پاسخ به این پرسش که چرا همواره در نقش‌های منفی و بدمن بازی می‌کند، تاکید کرد: بخشی به انتخاب ما از سوی سازندگان فیلم بازمی گردد و کسی که در مورد بازیگران فکر می کند شاید به دلیل ویژگی های نقش منفی، من را مناسب آن می‌بینند؛ من هم چهره خیلی مهربانی ندارم و شاید این نکته در نگاهم هست. ضمن این که خشونتی که در صدا و رفتارم هست هم این موضوع را تشدید می‌کند و این موارد قالب هایی است که کارگردان یا بازیگردان بر اساس آن بازیگران را انتخاب می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخاب نقش‌هایش دخالت و عقیده ای ندارد، گفت: بطور قطع انتخابی وجود دارد و موضوعاتی در بازی یک نقش و قبول آن اهمیت دارد اما در سینما فقط نقش مهم نیست بلکه تیم کارگردانی فیلمنامه و مجموعه آدم های آن است که آدم را راضی می کند که در یک کار باشد و صرف نقش به تنهایی نیست و همه این موارد هست و وقتی با پیشنهادی مواجه می شوید آن را ارزیابی کرده و دست به انتخاب می زند.

صفری در مورد مشکلاتی که در سینمای امروز ایران وجود دارد، یادآور شد: یکی از موضوعات مهم که مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند، بحث مدیریت است که شاهد هستیم که در اکران، بسیاری از آثار درگیر موارد اداری می شود و مشکلاتی برای آنها به وجود می‌آید؛ ضمن این که موضوعاتی چون فیلمنامه نیاز به اتفاقات بهتر دارد.

داستان جذاب آن چیزی است که نیاز مخاطب را هموار می سازد

بازیگر فیلم سینمایی «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» ساخته علی رفیعی در توضیح این موضوع  که فیلمنامه ها نیاز به اتفاقات بهتری دارند به چه معناست، بیان کرد: بطور قطع در این حوزه تخصصی ندارم اما می توانم بگویم که فیلمنامه عرصه ای است که باید بیشتر روی آن کار شود. تک و توک فیلم هایی پیدا می شود که داستان های جذاب دارند و در اقبال مردمی و فروش موفق شوند؛ داستان جذاب آن چیزی است که نیاز مخاطب را هموار می سازد که مردم به سمت آن تمایل پیدا می کنند.

وی بیان کرد: مثلا «سگ‌بند» مجموعه ای است که بخشی از نیاز تماشاگر را حتما حل کرده که مورد اقبال قرار گرفته و یا بخشی از موفقیت آن می تواند ناشی از فیلمنامه آن باشد که توانسته عناصر مختلف را به کار گیرد و در ترکیب با هنرپیشه هایی که مردم دوستشان دارند و همچنین فضا و تنوع لوکشینی که فیلمنامه به قصه داده است بخشی از مردم را راضی کند در غیر این صورت لزوما همه مردم این نوع سینما را نمی پسندند.

صفری ادامه داد: این نوع سینما مصرف عمومی تری دارد در غیر این صورت فیلمنامه های جدی تر و ملودارمی داریم که نیاز به کار بیشتر برای جذب مخاطب دارد.

تئاتر دنیای پر محتوایی است که باید دائما آن را کشف کرد

بازیگر مجموعه تلویزیونی فرار بزرگ ساخته محمدحسین لطیفی در پاسخ به بیانیه زنان دست اندرکار سینما و اعتراضاتی که در روزهای اخیر در باب خشونت علیه زنان مطرح شده اظهار داشت: نظر خاصی ندارم و زیاد جزییات آن را نمی دانم اما ظاهرا مشکلی بوده که صدای عده ای را درآوده و در نهایت باید سازوکاری پیدا شود که به این موضوع رسیدگی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خود شاهد چنین موضوعاتی بوده است یا نه خاطرنشان کرد: در این سال‌ها موردی را ندیده ام؛ البته در مجموعه کارهایی که حضور داشتم مشکلات از نوع دیگر بوده، مثلا در برنامه ریزی و روند کار اما مشکلاتی از این دست را متوجه نشده ام اما حتما اتفاقاتی بوده که جماعتی آن را طرح کرده اند و دنبال رسیدگی هستند.

هنرپیشه سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری در توضیح این موضوع که در حال حاضر مشغول چه کاری است، یادآور شد: این روزها مشغول همکاری با سعید نعمت الله در مجموعه ای به نام «پدر گوآردیولا» که برای نمایش خانگی است، هستم.

صفری ادامه داد: در کنارش هم کار تئاتر انجام می دهم و نمایشی را در اردیبهشت روی صحنه می برم؛ نمایشی اقتباسی به نام سودولوس که از آثار نمایشنامه نویس رومی به نام پولوتوس است که البته این نمایشنامه نویس معاصر نیست و متعلق به زمانی بسیار دور و ۳۵۰۰ سال پیش است که بازنویسی و روی متن آن کار شده است؛ فکر می کنم اولین بار است که این متن اجرا می شود چون در متن دست برده ام و برداشت دیگری دارم. ژانر آن کمدی است و در سالن سپند در اردیبهشت اجرا می رویم.

وی اظهار داشت: نمایش دیگری به نام «بالابر» را هم دارم که آزادنویسی و اقتباس از متن نمایشنامه نویسی به نام «پینکر» است که آن هم در اردیبهشت در سالن سپند اجرا می شوند.

صفری با اشاره به ماهیت تئاتر و علاقه شخصی‌ خود به آن گفت: تئاتر فوق العاده است؛ بسیار در مورد آن می شود حرف زد و آن قدر برایم جذاب است که از آن دست بردار نیستم. به رغم سالیان زیادی که در آن کار کرده ام از آن خسته نیستم و هنوز دنیای پر محتوایی است که باید دائما آن را کشف و روی آن کار کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است