روزنامه صبا

روزنامه صبا

امیر سحرخیز:

آثار بسیاری در بخش انیمیشن سینمایی تولید نشده است


هیات مدیره انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران با بیان اینکه آثار بسیار زیادی که به نمایش درنیامده وجود دارد، گفت که؛ البته آثار چندانی در بخش انیمیشن سینمایی تولید نشده است.

روزنامه صبا: امیر سحرخیز، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران گفت: هرچند تصمیم بر این بود که جشن انیمیشن به صورت یکسال در میان برگزار شود، به این معنا که در سالی که جشنواره پویانمایی تهران برگزار می‌شود، جشن انیمیشن برگزار نشود. درست است که در سال جاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره پویانمایی تهران را برگزار می‌کند، اما این احتمال نیز وجود دارد که ما نیز با توجه به کاهش ابتلای کرونا در جامعه، جشن انیمیشن را در نیمه دوم سال جاری برگزار کنیم.

وی درباره حجم تولیدات انیمیشن که می‌توانند در این دوره از جشن انیمیشن ادامه داد: با توجه به اینکه طی ۲ سال قبل و حتی پیش از همه‌گیری کرونا، آثار مختلفی تولید شده است که در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده است و تعداد بسیاری انیمیشن برای حضور به خصوص در جشنواره پویانمایی تهران وجود دارد، به خصوص انیمیشن‌هایی که در حوزه سینمای کوتاه و مجموعه تلویزیونی تولید شده است.

هیات مدیره انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران تاکید کرد: به لحاظ حجم تولید می‌توان گفت آثار بسیار زیادی که هنوز به نمایش درنیامده وجود دارد. البته این را هم باید بگویم آثار چندانی در بخش انیمیشن سینمایی تولید نشده است که در این میان آثاری نیز تولید شده و آماده است اما همچنان برای اکران عمومی اقدام نکرده‌اند، که البته این مساله کاملاً طبیعی است چرا که شرایط مناسبی برای اکران وجود نداشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط موجود تا چه اندازه این امکان وجود دارد که همچنان جایزه انیمیشن بلند سینمایی در این دوره از جشن انیمیشن وجود داشته باشد، توضیح داد: این احتمال وجود دارد که جشن انیمیشن در فصل پاییز برگزار می‌شود و این امکان وجود دارد که در زمان پیش رو، تعدادی از انیمیشن‌های سینمایی که آماده نمایش هستند اکران شده و در داوری جشن انیمیشن شرکت کنند.

سحرخیز درباره احتمال تغییر شرایط برای حضور انیمیشن‌های تولید شده در جشن انیمیشن گفت: طبیعتاً ما با شرایط موجود در جامعه پیش می‌رویم و از شرایط افراد فعال در سینما به خصوص حوزه انیمیشن آگاه هستیم، به همین دلیل اگر ببینیم شرایط حضور در جشن انیمیشن در پذیرش و حضور آثار انیمیشن تاثیر منفی دارد بر اساس فضای موجود می‌توانیم آیین نامه این دوره از جشن را تغییر دهیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است