روزنامه صبا

روزنامه صبا

محمد شیری:

برنامه‌ریزان و هنرمندان؛ هر دو به سلیقه امروز مخاطب توجه کنند


بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه فرمول موفق دو دهه پیش تولید آثار سینمایی به کار امروز نمی‌آید، تاکید کرد که؛ مسئولان باید ذائقه و سلیقه امروز مخاطبان را برای تولیدات فرهنگی مد نظر داشته باشند.

 روزنامه صبا: محمد شیری، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان آنکه هر حکومت و دولتی برای اهداف کلان فرهنگی خود در دو حوزه مبانی دینی، مذهبی، آئینی و داشته‌های ملی بیشترین سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد یادآور شد: مهم‌ترین دلیل این مهم آنست که این دو مؤلفه در تاروپود زیست و زندگی تمامی مردمان در جای‌جای این جهان تنیده شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی درباره هویت ایران و ایرانی صحبت می‌کنیم این هویت از دو منظر فرهنگ آئینی، دینی، مذهبی و همچنین داشته‌های هویت‌بخش ملی جدا نیست. تلاش برای جدا کردن آن نیز درنهایت جز لطمه، آسیب و خدشه به جریان تعالی فرهنگ کشور ارمغانی با خود به‌همراه نخواهد داشت.

شتاب تعالی فرهنگی در گرو گسترش نگاه عادلانه به مولفه‌های دینی و ملی

بازیگر سریال‌های قهر و آشتی و سلمان فارسی ادامه داد: هرچه تلاش مسئولان، سیاست‌گذاران و دولت‌مردان برای حمایت عادلانه و تأکید بر رشد و گسترش هر دو مؤلفه ملی و آئینی بیشتر استوار باشد زمینه تعالی‌بخشی فرهنگی و توسعه تمدنی کشورها بیش‌از هر زمان دیگری با سرعت و شتاب قابل‌توجهی به سمت رونق و پیشرفت حرکت می‌کند.

شیری با اشاره به آنکه نمونه بارز این اتفاق را می‌توان بعد از پیروزی انقلاب و درهم آمیختن مبانی آئینی و مذهبی در کنار اهمیت دادن به مؤلفه‌های ملی کشورمان رصد کرد یادآور شد: به‌گونه‌ای که در عرض کمتر از ۴۰ سال در عرصه سینما شاهد تولد ژانری جهانی به نام ژانر سینمای دفاع مقدس یا سینمای مقاومت هستیم و این مهم را مدیون مسئولان و دولت‌مردان هستیم که در مسیر توسعه و تعالی فرهنگی بر هر دو مؤلفه آموزه‌های دینی و مذهبی و داشته‌های ملی نگاه یکسانی در حوزه حمایتی داشتند.

بازیگر فیلم‌های شمعی در باد و تلافی با اشاره به ازدیاد فضای رسانه‌ای و تعدد اسباب مرتبط با تولیدات رسانه‌ای که می‌تواند سطح نگرش، سلیقه و مطالبه مخاطبان را در دوران معاصر تغییر دهد خاطرنشان کرد: تولیدات تلویزیونی، سینمایی و سایر عرصه‌های هنرهای نمایشی ما نیز باید خود را با این سرعت جهانی رسانه‌ها همسو کنند. اگر تاکید و نگاهمان کماکان بر حوزه تولیدات آثار سینمایی و تلویزیونی مبتنی بر نگرش‌های یک دهه یا دو دهه پیش باشد قطعا در توفیق دستیابی به اهداف خرد و کلان فرهنگی نمی‌توانیم دست بالایی داشته باشیم.

شیری یادآور شد: با توجه به راحتی و سهل‌الوصول بودن ارتباط هر انسان در مقام مخاطب با رسانه در فضای مجازی جهان امروز از طریق تلفن همراه یا دیگر اسباب دیجیتال شاهد تغییر نگرش و سلیقه مخاطبان هستیم. برهمین اساس تمامی مدیران و متولیان امر فرهنگ و هنر برای جریان سازی به واسطه تولید آثار فرهنگی خاصه در عرصه هنرهای نمایشی مانند تئاتر، سینما و تلویزیون نیازمند شناخت درست از سطح نگرش و سلیقه امروز مخاطبان هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است