روزنامه صبا

روزنامه صبا

رضا بنفشه‌خواه:

امیدوارم گوش شنوایی برای مسایلی که «جناب عالی» به آن پرداخت، وجود داشته باشد


بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون تاکید کرد که؛ امیدوارم گوش شنوایی برای بیان مسایلی که سریال «جناب عالی» بدان پرداخته به ویژه نقدهایی که به سیستم اداری یک کشور وارد کرده است، وجود داشته باشد.

 روزنامه صبا: رضا بنفشه‌خواه، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که نقش پدرٍ «نازنین» در سریال «جناب عالی» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی مصطفی رضوانی را ایفا می‌کند، درباره این سریال بیان کرد: من از طریق سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریز اثر به پروژه معرفی شدم. زمانی که فیلمنامه بدستم رسید و آن را مطالعه کردم با خود گفتم اگر درست به آن پرداخته شود، اثر خوبی از آب درمی‌آید چراکه موضوع آن جالب بود البته واقعاً این اتفاق هم افتاد و پرداخت درستی به موضوع مورد بحث و قصه شده است.

وی درباره نقش خود توضیح داد: من نقش پدرِ نامزدِ «امیرعلی عالی» را ایفا می‌کنم؛ شخصی که نگران آینده فرزند خویش است و تا زمانی که دامادش شغل درست و حسابی پیدا نکند به او دختر نمی‌دهد اما زمانی که متوجه می‌شود سرپرستی یک وزارتخانه را به دامادش سپرده‌اند، بسیار خوشحال و به ازدواج دخترش راضی می‌شود؛ اتفاقی که در اطرافمان کم رخ نداده است. من خود دختر ندارم پس بالطبع این حساسیتی را که باید در نقشم بدان توجه می‌کردم، برایم قابل درک نبود برای همین از روی فیلمنامه پیش رفتم و در نهایت بدان رسیدم.

بازیگر «جناب عالی» یادآور شد: نقشی که من ایفا کردم، قطعاً مابه‌ازای بیرونی دارد و نباید فراموش کنیم که هر پدر و مادری نگران آینده فرزندانش به لحاظ شغلی، ازدواج و… است و به این مساله در سریال «جناب عالی» توجه شده است.

بنفشه‌خواه تاکید کرد: اگرچه نقشم در این سریال کوتاه بود اما آن را پسندیدم. در حقیقت به دنبال کوتاهی و بلندی نقشم نیستم چراکه در ۵۰ اثر نقش اصلی را ایفا کردم و شاید بهتر است بگویم هیچ عقده‌ای ندارم یعنی اگر کارگردانی تشخیص بدهد حتی در یک فیلم سینمایی یک سکانس بازی کنم، ایفای نقش می‌کنم‌. از سوی دیگر بیشتر به دنبال این هستم که محتوای اثر حرفی برای گفتن داشته باشد و برای اصلاح جامعه به لحاظ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تلاش کند.

وی با بیان اینکه عادل تبریزی کارگردانی بافکر و کارش را بلد است، تصریح کرد: من با بسیاری از کارگردان‌ها کار کرده‌ام که اگر دوباره به من پیشنهاد کار بدهند، آن را نمی‌پذیرم اما اگر باز هم پیشنهادی از سوی عادل تبریزی به من بشود، آن را قبول می‌کنم چراکه کارش را به لحاظ صمیمیتی که در تیمش وجود داشت و تسلط روی آنچه که به دنبالش بود، پسندیدم و در اولین همکاری مشترک با ایشان تجربه‌های خوبی برایم رقم خورد.

این بازیگر تلویزیون با بیان اینکه امیدوار است گوش شنوایی برای بیان مسایلی که سریال «جناب عالی» بدان پرداخته به ویژه نقدهایی که به سیستم اداری یک کشور وارد کرده است، وجود داشته باشد، گفت: به هر حال آنچه که مسلم است یکی از معضلات کشور ما بیکاری جوانان و مساله مسکن است پس اگر به این مسایل در تلویزیون و نه سینما به دلیل مخاطب عامی که دارد، پرداخته شود، درسی برای مسئولان خواهد بود تا فکری به حال جامعه کنند. در حقیقت تلویزیون علاوه بر آنکه برخی از مسائل را گوشزد می‌کند، مانند یک دانشگاه است و می‌توان از آن درس گرفت، همچنین اگر سریال‌هایی با مضمونی «جناب عالی» دست روی آن گذاشته است، ساخته شود، ممکن است مورد عبرت بسیاری از افراد قرار بگیرد.

بنفشه‌خواه با اشاره به اینکه «جناب عالی» طنز سیاسی-اجتماعی و موقعیت است، بیان کرد: این سریال به دنبال لودگی نبوده و نیست بلکه حرف دل مردم را با زبان کمدی بیان کرده است در حقیقت زهر اتفاقات تلخ را گرفته و سپس آن را به نمایش گذاشته است.

وی در پایان با بیان اینکه مردم از پخش سریال در تلوبیون‌پلاس آگاه هستند، عنوان کرد: «جناب عالی» توانسته است مخاطبان را جذب و رضایت آن‌ها را جلب کند اما من به همه دوستان و مخاطبان پیشنهاد می‌کنم این اثر را به دلیل پرداخت درست به قصه، بازی خوب بازیگران و مضمون مناسب آن تماشا کنند چراکه اثری دیدنی‌ست.

منبع: مهر

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است