روزنامه صبا

روزنامه صبا

مهدی باقری:

تمرکز مستند «لاله زار هزار چهره» روی آینده پژوهی است


مستندساز با اشاره به پروژه جدید خود گفت که، مستند «لاله زار هزار چهره» درباره خیابان لاله زار به مدت ۷۰ دقیقه ساخته شده و تمرکز آن روی آینده پژوهی است.

 روزنامه صبا – مهدی باقری، مستندساز با اشاره به پروژه‌های جدیدی که در دست دارد، گفت: به تازگی ساخت پروژه‌ای با نام «لاله زار هزار چهره» را به پایان رسانده‌ام که درباره خیابان لاله زار است و به مدت ۷۰ دقیقه ساخته شده است.

وی ادامه داد: تفاوت این مستند با دیگر آثاری که ممکن است درباره خیابان‌های قدیمی و تاریخی ایران ساخته شده باشد، این است که مستند درباره آینده لاله زار است که البته در این آینده گذشته لاله زار را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم.

این مستندساز با تاکید بر اینکه این اثر درباره شکل‌گیری خیابان لاله زار از گذشته تا حال را مورد توجه قرار داده، بیان کرد: تمرکز این مستند روی آینده پژوهی است، آینده یک مکان شهری که همه آن را می‌شناسند و روی آن نظر دارند که شامل مردم عادی، ساکنان محل مورد نظر و مسئولان شهری هستند.

وی توضیح داد: «لاله زار هزارچهره» به نوعی بهانه‌ای است برای اینکه ببینیم با ساخت مستندهای شهری می‌توانیم پیشنهادهایی را برای آینده یک مکان شهری به مسئولان ارائه دهند. نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم بر عهده خودم است و تهیه‌کنندگی آن برعهده منیژه حکمت و امین کاظمی است.

کارگردان مستند «اهالی خیابان یک طرفه» با اشاره به اینکه «لاله زار هزارچهره» آماده نمایش است، بیان کرد: یک مستند دیگر با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به پایان رسانده‌ام که در مرحله تدوین است که درباره فردریش اشمیت باستان شناس است که قرار است برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت» آماده شود.

باقری درباره اینکه «لاله‌زار هزار چهره» را برای حضور در «سینماحقیقت» آماده می‌کند یا خیر، گفت: با توجه به اینکه پیش از این مستندی با موضوع لاله زار در این جشنواره حضور پیدا کرده، این مستند می‌تواند در فضاهای دیگری مانند جشنواره فیلم شهر حضور پیدا کند.

این کارگردان تاکید کرد: یکی از نکات جالبی که درباره «لاله زار هزار چهره» وجود دارد این است که هزینه تولید این مستند توسط یک شخص به عنوان بخش خصوصی تامین شده و دلیل این سرمایه گذاری نیز به دلیل علاقه شخصی سرمایه گذار انجام شده است.

باقری در پایان گفت: همچنین یک مجموعه ۶ قسمتی را برای شبکه مستند تولید کرده‌ایم که درباره ۲۰ سال تغییرات در جنگل‌های هیرکانی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است