روزنامه صبا

روزنامه صبا

محمدمهدی اسماعیلی خبر داد:

قطع کمک هزینه گروهای تئاتری صحت ندارد


فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شایعات مطرح شده پیرامون قطع کمک هزینه‌ی دولت به گروه‌های تئاتری، این موضوع را تکذیب کرد.

روزنامه صبا – محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شایعات مطرح شده پیرامون قطع کمک هزینه‌ی دولت به گروه‌های تئاتری گفت: چنین چیزی نیست و حداقل به بنده این مطلب منتقل نشده است، تمام تلاش ما این است که به عوامل تئأتر کمک کنیم.

وی درباره پیگیری مسکن هنرمندان و مطالبات آنان در این زمینه نیز بیان کرد: رسیدگی به مطالبات هنرمندان در حال پیگیری است. مخصوصا برای هنرمندان پیشکسوت که آقای رئیس جمهور درباره این مسئله دستور ویژه داده‌اند، اقدامات خوبی شده است. ما تسهیلاتی را برای این گروه از هنرمندان درنظر گرفته‌ایم و به زودی در روزهای آینده قراردادش را با وزارت راه و شهرسازی امضا خواهیم کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: برای حوزه‌های دیگر از شاخه‌های هنر در صندوق هنر، ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی را امضا کرده بودیم که امروز به ۲۴ هزار واحد افزایش پید کرده است. ما به دنبال این هستیم که به سایر اقشار هنرمندان که شغل‌شان اغلب موقت و فصلی است و درآمدهای پایین دارند نیز تسهیلات با نرخ سود پایین داده شود.

وی تاکید کرد: خبرهای بسیار خوبی در این حوزه برای اهالی فرهنگ و هنر به ویژه هنرمندان پیشکسوتی که در جریان دیدار ماه مبارک رمضان با رئیس جمهور مطالبات‌شان را مطرح کرده بودند، داریم. رئیس‌جمهور دستور ویژه‌ای در این رابطه داده‌اند که امروز به مرحله انجام آن نزدیک شده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره سامان‌دهی سالن‌های دولتی همچون تئاترشهر اظهار داشت: در جلسه هیات دولت با شهرداری تهران مسئله سالن‌های تئاتر مطرح شد و به این توافق رسیدیم که سالن‌هایی مانند تئاترشهر زیر نظر شهرداری تهران قرار گیرند. به همین منظور انشاالله در روزهای آتی در محل «تئاترشهر» تفاهم‌نامه جدیدی را با حضور هنرمندان امضا خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه نشست هیات دولت با شهردار تهران به تفاهم لازم رسیدیم. متن تفاهم‌نامه هم ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد به شهرداری تهران تقدیم شده تا مجموعه‌ی حقوقی آن را بررسی کند. انشاالله در اولین فرصت در محل تئاترشهر کار بسیار خوبی صورت خواهد گرفت.

اسماعیلی تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته تنها درخصوص مجموعه «تئاترشهر» نیست بلکه برای سالنی مانند سنگلج هم صورت خواهد گرفت؛ تا با اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران، بخش‌های زیرساختی مختلف این سالن ارتقا پیدا کند که کار بسیار مهمی است.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است