روزنامه صبا

روزنامه صبا

نیما بانک:

«بندبازی» اصراری بر استعدادیابی نداشت


کارگردان «بندبازی» تاکید کرد که وقتی اعضای یک گروه باهم تمرین می‌کنند، دیگر استعداد صرف نیستند و یکسری متخصص هستند و از این رو کلمه استعدادیابی را از روی برنامه برداشتیم.

 روزنامه صبا – نیما بانک، کارگردان «بندبازی» گفت: تا جایی که من تحقیق کردم، این برنامه منحصربه فرد است. البته سال ها پیش یک برنامه توسط سایمون کاول با حضور گروه‌های موسیقی رپ برگزار کرد ادامه نداشت. «بندبازی» ممکن است کمی شبیه مسابقه معروف یوروویژن باشد اما آن برنامه استعدادیابی نیست، بلکه یک جشنواره موسیقی است.

بانک درباره ظرفیت گروه های موسیقی در کشور برای برگزاری یک مسابقه مستقل توضیح داد: مطمئن بودیم که گروه‌های موسیقی زیادی در سراسر کشور حضور دارند. در مدت هفت ماه که ایده‌پردازی می‌کردیم، بسیار تحقیق و جست و جو انجام دادیم و دیدیم که در شهرهای مختلف کشور تعداد قابل توجهی از گروه‌های موسیقی فعالیت می‌کنند. این موضوع باعث شد بیشتر به تولید برنامه «بندبازی» امیدوار بشویم.

کارگردان «بندبازی» در ادامه گفت: وقتی که اعضای یک گروه باهم تمرین و کار می‌کنند، دیگر استعداد صرف نیستند، بلکه یکسری متخصص هستند. به همین دلیل ما، کلمه استعدادیابی را از روی برنامه برداشتیم. ما اصلا اصراری بر استعدادیابی نداشتیم.

 

وی درباره اهمیت برگزاری مسابقه های تلویزیونی برای گروه های موسیقایی، ابراز کرد: ممکن است ۱۰ سال طول بکشد تا یک گروه‌ موسیقی به صحنه راه یابد یا در برخی موارد ممکن است هیچ گاه این اتفاق نیفتد. اما این گونه برنامه ها، یک میانبر و مسیر کوتاهی برای گروه‌های موسیقی بود که شناخته شوند و تقریبا برای همه شرکت کنندگان، اتفاق‌های خوبی افتاده است.

بانک درباره دشواری های تولید برنامه «بندبازی» اظهار کرد: از ابتدا می‌دانستیم که به لحاظ پروداکشن و هزینه، کار سختی پیش رو داریم. به عنوان مثال در یک برنامه تلویزیونی، معمولا یک دکور ساخته می شود اما ما یک سالن اجرا برای آن ساختیم. در یک برنامه، یک تیم، کار صدابرداری را انجام می‌دهد، اما ما دو گروه صدا، به کار گرفتیم. این موضوع درباره نور، صدا و میکس هم اتفاق افتاده است. همین مسائل، ابعاد ماجرا را بزرگ کرد و ما تمام تلاشمان را کردیم که در شکل استاندارد، سالنی داشته باشیم که بشود هم در آن برنامه ساخت و هم در آن موسیقی اجرا کرد. به همین دلیل روند کار طولانی شد و هزینه‌ها افزایش یافت.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه، این برنامه تا آخرین قسمت ضبط و منتشر شد، ابراز کرد: به هزار دلیل از این اتفاق خوشحالم و مهم ترین اش آن است که همه ناامید بودیم که این برنامه به آخر برسد. یکی از علت های آن، میزان هزینه بود. دیگری، آن بود که تاکنون چنین برنامه ای در کشور و حتی دنیا انجام نشده و ممکن بود جبهه‌ای مخالف و منتقد نسبت به آن شکل بگیرد. ما در اواسط کار و از قسمت ۱۲ به بعد هیچ ایده ای نداشتیم که قرار است در ادامه چه اتفاقی بیفتد. برای همین خوشحال هستیم که آن طور که می‌خواستیم به پایان رسید. خوشبختانه هیچ اتفاق خاص و مشکلی هم پیش نیامد و من بسیار خوشحالم که به همه نشان دادیم که چنین جریانی می‌تواند در داخل ایران شکل بگیرد.

کارگردان «بندبازی»، با این حال از جریان های رسانه ای که علیه این برنامه شکل گرفت، گلایه کرد و گفت: بسیار ناراحتم از اینکه برخی رسانه‌ها فقط سیاه‌نمایی کردند و یک نفر نیامد بگوید که با همه این صحبت‌ها و سیاه‌نمایی‌هایی که می شود، چنین اتفاق مهمی در ایران می‌افتد.

بانک درباره ادامه همکاری با بخش دوم «بندبازی» با توجه به سختی‌هایی که وجود داشت، بیان کرد: به هر حال ما، یک سال و چهار پنج ماه زحمت کشیدیم، طبیعتا انسان دوست دارد کاری را که کرده و زحمتش را کشیده، ادامه پیدا کند. طبیعتا اگر فیلم‌نت بخواهد این پروژه را ادامه بدهد، من با کمال میل انجامش می‌دهم.

کارگردان «بندبازی» افزود: خیلی امیدواریم که این برنامه ادامه پیدا کند اما در فضایی که متاسفانه سلیقه عمومی یک تقاضای دیگر از پلتفرم‌ها و تولیدات دارد، طبیعی است که یک مقدار این مدل کار کردن سخت می‌شود اما با بازتاب‌هایی که داشتیم و با جریانی که اتفاق افتاده، طبیعتا امیدواریم که فصل دوم «بندبازی» تولید شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است