روزنامه صبا

روزنامه صبا

امید حاجیلی:

بخش زیادی از رویاپردازیمان با مسابقه «بندبازی» به حقیقت پیوست


خواننده و مجری مسابقه «بندبازی» درباره این برنامه معتقد است که؛ ما قدم بزرگی برداشتیم و بخش زیادی از رویاپردازیمان به حقیقت پیوست.

 روزنامه صبا – امید حاجیلی که مجری‌گری مسابقه «بندبازی» را برعهده داشت، درباره نیاز گروه‌های شرکت‌کننده در این برنامه استعدادیابی برای ادامه فعالیت، گفت: به نظرم، این گروه‌ها بزرگترین چیزی که نیاز دارند، به غیر از چند گروهی که حرفه‌ای بودند و قبلا تجربه داشتند و روی صحنه رفته بودند، تجربه روی صحنه بودن با حضور مردم است. این تجربه بسیار مهم است و بر عملکرد هنرمندان تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که اتفاقات خوبی برای گروه های موسیقی بیفتد.

حاجیلی درباره وجود فرهنگ «گروه بودن» در بین شرکت‌کنندگان برنامه بندبازی گفت: این فرهنگ در برخی از گروه‌ها وجود داشت و همچنان هم هست و فکر می‌کنم بعد از بندبازی هم ادامه داشته باشد اما در برخی دیگر از آنها فرهنگ گروه بودن وجود نداشت.

این خواننده درباره ایده شکل گیری برنامه بندبازی بیان کرد: چنین برنامه‌ای با این شکل آن طور که من شنیدم در دنیا ساخته نشده است. همین چالش برای ما بسیار جذاب بود. همیشه در همه جای دنیا گروه‌های موسیقی که خواننده دارند، خواننده شان محوریت اصلی را دارد. در ایران هم این قضیه بیشتر مطرح است که خواننده در گروه، بیشتر به چشم می‌آید. دوست داشتیم گروه‌هایی که سال‌ها فعالیت حرفه‌ای داشتند اما شرایطی برایشان فراهم نبوده خود را نشان بدهند، در یک برنامه‌ای حضور داشته باشند که این بستر برایشان فراهم و میانبری برایشان باشد. نوازندگان هم بتوانند خودی نشان بدهند.

وی درباره فعالیت تعداد قابل توجهی گروه موسیقی در کشور ابراز کرد: وقتی فراخوان مسابقه را دادیم، نمی دانستیم استقبال چگونه خواهد بود. بیش از یکهزار ویدئو برای برنامه ارسال شد. سپس ۱۳۰ گروه را برای آزمون حضوری انتخاب کردیم. از این اتفاق خیلی شگفت‌زده و خوشحال شدیم. ضمن اینکه برای ما جذاب بود که این گروه‌ها و اتفاق‌ها افتاده و فهمیدیم که در بازار، جامعه و شرایط موسیقی کشور، چنین برنامه‌ای جایش خیلی خالی است.

حاجیلی ادامه داد: مطمئنا در فصل دوم بندبازی، تعداد قابل توجهی از گروه‌های موسیقی شرکت خواهند کرد. بسیاری از جوانان به واسطه پخش فصل اول این برنامه، یک گروه موسیقی تشکیل دادند و گروه‌هایی که تردید داشتند برای حضور در آن، حالا برای شرکت در این برنامه راغب شده اند.

این نوازنده و تهیه کننده موسیقی، با بیان اینکه برنامه بندبازی یکی از مهمترین اتفاقات موسیقی کشور است، گفت: تاکنون چنین برنامه‌ای با این جدیت، وضعیت و ظرفیت و شرایط در حوزه موسیقی به خصوص موسیقی پاپ، پاپ تلفیقی و شرایط موسیقی پاپی که وجود دارد، ساخته نشده است. به همین دلیل ما قدم بزرگی برداشتیم و بخش زیادی از رویاپردازیمان به حقیقت پیوست. هر چند که به نظرم برنامه‌مان می‌توانست از این چیزی که هست بهتر باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است