روزنامه صبا

روزنامه صبا

مریم رستمی:

پخش مسابقات بانوان از اهداف کانال بانوان است


مدیر کانال ورزش بانوان راه‌اندازی این کانال در رادیو را یک دغدغه جدی دانست و گفت که؛ پخش مسابقات بانوان از اهداف کانال بانوان است.

روزنامه صبا – متولی کانال ورزش بانوان، رادیو ورزش است اما در حال حاضر محل پخش این کانال اختصاص یافته به طور موقت ایرانصدا و خود رادیو ورزش است و موج جدیدی برای این کانال در FM اختصاص نیافته است.

مریم رستمی، مدیر کانال ورزش بانوان که از سالها پیش در رادیو و تلویزیون تهیه کنندگی برنامه‌های مختلف  در حوزه ورزش را برعهده داشته و مجری برخی برنامه‌های تلویزیونی بوده، در گفت‌وگویی، راه‌اندازی کانال ورزش بانوان در رادیو را یک دغدغه جدی برای اصحاب ورزش بانوان عنوان کرد ودرباره شمایل کلی این شبکه اظهار کرد: این کانال جدای از شبکه رادیویی ورزش است و به طور کلی اختصاص چندین ساعت بر نامه تخصصی بانوان در شبکه ورزش به صورت مداوم امکان پذیر نبود. بنابراین با جلسه‌ای که مدیر رادیو ورزش با آقای جبلی داشتند، قرار شد از ظرفیت‌های شبکه اینترنتی ایرانصدا که اپیلیکیشن است، در آن بستر موقتا کانال را در بازه زمانی دو ساعته به راه بیندازیم و دو ساعت دیگر را هم همزمان از رادیو ورزش پخش می‌کنیم.۴ ساعت دیگر هم تکرار برنامه‌های کانال پخش شود.

رستمی با بیان اینکه پخش مسابقات بانوان از اهداف راه‌اندازی این کانال است، گفت: چه مسابقات داخلی و چه مسابقات خارج از کشور را بنا دارین زنده گزارش  پوشش دهیم. باتوجه به اینکه این رقابت‌ها از طریق تلویزیون قابل پخش نیست، پخش کامل این رقابت‌ها از رادیو بهترین گزینه است. به نوعی که برای اولین بار مسابقات جام ملت‌های آسیا را در سه تایم ۹۰ دقیقه پوشش و گزارش کردیم. در حال حاضر کنداکتور کانال ورزش بانوان تا ساعت ۸ شب بسته شده است و این روالی است که شبکه‌های تازه افتتاح شده در بدو راه داشتند. با ساعات کمتر شروع می‌کند تا نیروی انسانی و ساختار خود را شکل دهد و در ادامه ساعات آن افزایش پیدا می کند.

 بانوان قهرمان ما نیاز به یک رسانه داشتند

وی درباره ی دغدغه راه‌اندازای این کانال ورزشی بانوان گفت: من سالهاست در این حوزه در رادیو و تلویزیون فعالیت می‌کنم و این یک دغدغه جدی از سوی بانوان ورزشکار بود اینکه چرا مسابقات پخش نمی‌شود و ما در رادیو ورزش زمان نداشتیم و شبکه ورزش خود نیاز به کانال دومی هم هست. راه اندازی کانال بانوان دغدغه جدی است و ما تفاهم نامه‌ای را هم با وزارت ورزش امضاء کرده‌ایم و امیدواریم به همین شکل پیش برویم. قهرمانان ما برای اسپانسر و حمایت به یک رسانه نیاز داشتند.

رادیوست که به راحتی می تواند مسابقات بانوان را پوشش دهد

این مدیر کانال ورزش بانوان در پاسخ به اینکه آیا می‌توان به راه اندازی کانال تلویزیونی هم فکر کرد؟ اظهار کرد:ما به دلیل موازین کشورمان امکان پخش رقابت‌ها را از طریق تلویزیون نداریم و در نتیجه امکان پذیر نیست و هر آنچه می‌بینیم یا مصاحبه است یا برنامه ترکیبی است که میهمان ورزشکار در آن برنامه شرکت کرده و در نتیجه پخش مسابقات را نداریم و این رادیوست که به راحتی می‌تواند مسابقات بانوان را پوشش دهد.

کانال بانوان چه برنامه هایی پخش می کند؟

رستمی درباره تولید برنامه‌های کانال ورزش بانوان نیز توضیح داد: قرار است مستند قهرمانان را بسازیم و قالب‌های مختلف برنامه سازی را داشته باشیم و فقط خبری نیست. یکی از دغدغه‌های باوان ورزشکار و هم ما به عنوان رسانه شناخت چهره ورزشکاران زن و الگوسازی است که در دستور کارمان قرار گرفته است. برنامه صبح گاهی که از اپیلیکیشن ایرانصدا پخش می شود زنده است و از ساعت ۸ الی ۹ و ۳۰ دقیقه صبح پخش می‌شود. در ادامه برنامه زنده «گلخانه» را داریم که موضوع آن خانوادگی ورزشی است و زنده پخش می‌شود. سپس از ساعت ۱۱ و ۳۰ تا ۱۲ به مدت ۳۰ دقیقه باشگاه بانوان را داریم.

گزارشگران زیادی برای گزارش داریم

مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ورزش درباره عوامل اجرایی برنامه‌ها در کانال ورزش نیز توضیح داد: عوامل اجرایی این برنامه‌ها همه بانوان هستند. به دنبال مجریان ورزشی هستیم خود شبکه ورزش هم تاکنون مجریان ورزشی زیادی تربیت کرده و ما در حوزه رسانه و ورزش از همکارانمان از مطبوعات و رسانه‌ها هم در حیطه تخصصی استفاده می‌کنیم. در حال حاضر گزارشگران زیادی برای گزارش داریم اما تاکنون گزارش کامل بازی را گزارش نکرده‌اند و اولین بار بود که جام ملت‌های آسیا را پخش کردیم.

وی در پایان توسعه ورزش همگانی و آموزش را هم از اهداف راه‌اندازی این کانال عنوان کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است