روزنامه صبا

روزنامه صبا

داریوش یاری:

اگر شرایط به خوبی پیش رود شاید «شور عاشقی» برای محرم سال آینده آماده شود


کارگردان سرالک‌های مذهبی گفت که؛ اگر شرایط به خوبی پیش رود شاید «شور عاشقی» که به محرم امسال نرسید برای سال آینده آماده شود.

روزنامه صبا – داریوش یاری، کارگردان سریال‌های مذهبی تلویزیون به کارگردانی «کربلا جغرافیای تاریخ» شناخته می‌شود وی در طولِ این چند سال کارهایی همچون «هاتف»، «پناه آخر» و سالِ گشته «در کنار پروانه‌ها» را ساخته و روی آنتن شبکه‌های تلویزیونی برده است.

او این روزها چند طرح مذهبی، جنگی و اجتماعی دارد که هنوز هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده‌اند. البته داریوش یاری در جریانِ گفت‌وگویی کوتاه به این نکته اشاره کرد که قرار بود «شور عاشقی» را برای ایام محرم ۱۴۰۱ آماده کند که شرایط ساخت آن فراهم نشد.

کارگردان «هاتف» تأکید کرد: تقریباً دو سه ماه قبل از عید، تلاش کردیم تولیدِ مجموعه‌ای را برای ایام محرم آغاز کنیم که متأسفانه با فراهم نشدن شرایط آن، زمان از دست رفت و امیدوارم با آمدنِ مدیران جدید و تغییرات و تحولات در رسانه ملّی، شرایط برای ساختن فیلم‌ها و سریال‌ها مخصوصاً با نگاه‌های عاشورایی، دینی و قرآنی، بیش از گذشته مهیا شود. اگر شرایط به خوبی پیش رود شاید «شور عاشقی» که به محرم امسال نرسید برای سال آینده آماده شود.

وی با اشاره به ساختِ «کربلا جغرافیای تاریخ» دیگری گفت: ایده‌ها و طرح‌هایی دارم اما دو سه سالی است مجدانه پیگیرِ ساخت یک فیلم مستند سینمایی از جنس «کربلا جغرافیای تاریخ» هستم که برای امام رضا(ع) بسازم. با وجود پیگیری‌ها نتیجه درستی نگرفتم و پیگیری‌ها خسته‌ام کرد. امیدوارم روزی اگر این فیلم را توانستم بسازم دوستانی که می‌گفتند بساز و مرا تنها گذاشتند بدانند کار جوانمردانه‌ای نمی‌کردند.

یاری با اشاره به طرح‌هایی که برای ساخت سریال ارائه کرده، توضیح داد: این طرح‌ها و ایده‌ها فقط درباره عاشورا و مضامین عاشورایی نیست. یکی از این طرح‌ها با این نگاه نوشته شده اما دو طرح اجتماعی و جنگی هم ارائه کرده‌ام. ان‌شاءالله در فرصتی که مدیران تازه سرجای‌شان بنشینند و خودشان را پیدا کنند؛ در جریانِ شرایط قرار بگیرند جدّی‌تر درباره این طرح‌ها صحبت خواهیم کرد. کار ما تلاش و اصرار برای تولید است که امیدوارم تعاملی فراتر از گذشته اتفاق بیفتد.

کارگردان سریال‌ «پناه آخر» و «در کنار پروانه‌ها» به سند تحول صداوسیما اشاره کرد و گفت: من به این سند تحول صداوسیما امیدوارم؛ کم و بیش با مطالعه این سند، در جریانم که دنبال چه اهداف و رویکردهایی‌اند. اما باید به دو مسئله حواس‌مان باشد که بسیار نیاز داریم به موضوعات مهمی که در داخل و خارج کشورمان با آنها مواجهیم. موضوعات مهمی که باید به آنها توجه شود. امیدوارم که به این اهداف و محتواهای سند تحولی صداوسیما بتوانند جامه عمل بپوشانند و با زبان بصری و فرم مناسب و طرح‌های درست به سرانجام برسند. اهداف و رویکردهایی دارد.

وی افزود: وقتی این سند تحولی به سرانجام می‌رسد که میان مدیران، تولیدکنندگان، نویسندگان، کارگردانان و تهیه‌کنندگان گفتمان و درک درستی از این سند تحولی اتفاق افتاده باشد. امیدوارم ما شاهد تولید آثار خوب مبتنی بر مضامین و موضوعات مهم درون کشور باشیم. از طرفی دیگر بستر مناسب داستانی و فرم‌های بصری برای روایت آن موضوع‌ها و محتواها نیز فراهم شوند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است