روزنامه صبا

روزنامه صبا

سحر اسدی:

بازیگری صبح می‌خواهد


بازیگر تئاتر «آخرین عاشق»  معتقد است که؛ بازیگری این گونه نیست که یک نقش خوب بازی شود و آدم بتواند خودش را بالا بکشد بلکه از خواندن، نگاه کردن و گوش کردن می‌آید.

روزنامه صبا  به بهانه اجرای تئاتر«آخرین عاشق» با  سحر اسدی ، یکی از بازیگران این تئاتر به گفتگو نشسته است.

سحر اسدی که از سال ۹۲ توسط تئاتر وارد عرصه هنر شده است، در تئاتر «آخرین عاشق»  نقشی متفاوتی را بازی می‌کند که شاید کمتر در ایران بر روی صحنه رفته باشد. او از چالش‌های بازی در تئاتر «آخرین عاشق»  سخن گفت.

به غیر از تئاتر «آخرین عاشق» در سینما هم نقش آفرینی داشته‌اید؟

بله نقش کوتاهی در سینمایی ابلق داشتم به کارگردانی نرگس آبیار داشتم. در تئاتر هم در تئاترهای «انتخاب اشتباه»، «زنان خاکستری» و…ایفای نقش کردم.

نقشی در تئاتر «آخرین عاشق» بازی کردید چقدر از شخصیت اصلی خودتان فاصله دارد و برای رسیدن به نقش چه چالش‌هایی داشتید؟

نقشم در تئاتر «آخرین عاشق» نقش دختری است که از لحاظ روحی کمی مشکل دارد اما آزاد و رهاست، و همین آزاد و رها بودنش، خیلی برای من جذابیت داشت. این کاراکتر خصوصیت‌های رفتاری از جمله سر به هوا بودن، حرف گوش ندادن دارد که خیلی به شخصیت اصلی من شباهت دارد.

برای رسیدن به این نقش چقدر تمرین کردید؟

دو ماه تمرین کردیم و مخاطبان نظر مثبتی نسبت به نقش و نمایش داشتند. وقتی چیزی در وجود شما باشد خیلی راحت تر میتوان به نقش رسید. تئاتر سلیقه است و نقش‌هایی که بازی می‌کنم بعضی از مخاطبان راضی اما بعضی نظر مخالف دارند. پیش رفتن در اجرا باعث می‌شود که به مراتب نقش پخته شود‌. به نظرم بازیگری این گونه نیست که یک نقش خوب بازی شود و آدم بتواند خودش را بالا بکشد بلکه از خواندن، نگاه کردن و گوش کردن می‌آید. در بازیگری باید خیلی صبر داشت و نمی‌شود راه صدساله را، یک شبه رفت و آن اتفاق خوب یک شبه نمی‌افتد.

پیش از بازی در تئاتر «آخرین عاشق» تجربه بازی در نمایش کمدی را داشته‌اید؟

من دومین کار کمدی است که بازی کردم. اولین کارم «انتخاب اشتباه» بود. «آخرین عاشق» نمایشنامه خوب و قوی است که کارگردانی بسیار قوی دارد و مخاطب راضی، سالن را ترک می‌کند..

نمایش «آخرین عاشق» به نویسندگی نیل سایمون با ترجمه شهرام زرگر و تهیه کنندگی و کارگردانی محمد چیت‌سازی (نادر دلشاه) از سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه رفت.

نادر دلشاه، پروا محزون، سحر اسدی به همراه وحیده اکبری‌نسب به ترتیب ورود به صحنه بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «بارنی کشمن مرد صاحب رستوران غذاهای دریایی، از یکنواختی زندگی خود خسته شده‌است و دوست دارد رابطه جدیدی را در زندگی خود تجربه کند، ولی … .»

کیمیا صادقی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است