روزنامه صبا

روزنامه صبا

عبدالرضا اکبری:

«آتش سرد» با جاذبه‌های پنهان و آشکار است


بازیگر سریال «آتش سرد» معتقد است که؛ این سریال یک جاذبه های پنهان و آشکار دارد که فکر می کنم مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

عبدالرضا اکبری، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون یکی از بازیگران اصلی سریال «آتش سرد» است. این بازیگر که در دهه ۶۰ و ۷۰ علاوه بر بازیگری در کسوت کارگردانی و نویسندگی هم مشغول به فعالیت بوده است، این روزها با دقت و ظرافت بیشتری پیشنهادهای خود را بررسی می‌کند. آخرین کار او سریال «آتش سرد »است که به زودی  از شبکه دو پخش می شود و به بهانه این موضوع روزنامه صبا پای صحبت این بازیگر نشسته است.

چطور شد که سناریو سریال «آتش سرد» را انتخاب کردید؟

سال گذشته کارهای متعددی به من پیشنهاد شد از تله فیلم گرفته تا کارهای دیگر. شاید نزدیک ۷ الی ۱۰ کار مختلف را مطالعه کردم. چندتا از آنها به لحاظ موضوعی تکراری بودند و از طرف دیگر پرداخت خوبی نداشتند که همین موضوع آدم را دل زده می‌کند. مبنای هر کار نمایشی، نمایشنامه یا فیلمنامه است که اساسا باید درست و قوی نوشته شده باشد به طوری که درام، خواننده و بیننده را جذب و همراه کند.سال گذشته سریال «آتش سرد» مورد خاصی بود که برایم پیش آمد که یک تفاوت‌هایی داشت و تفاوت اول آن داستانش بود. این سریال یک جاذبه های پنهان و آشکار دارد که فکر می کنم مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

با توجه به اینکه گفتید خیلی از فیلمنامه ها و شخصیت‌ها تکراری هستند، این شخصیت تا چه حد برای شما متفاوت بود؟

همانطور که گفتم فیلمنامه‌ها تکراری هستند. یعنی از متن‌هایی که سال‌های قبل نوشته شده است به شکلی ضعیف‌تر پرداخت صورت می گیرد. به خصوص روی شخصیت پردازی‌ها که برای یک بازیگر اولویت دارد. یعنی زمانی که به یک بازیگر نقشی رو پیشنهاد می‌دهند، برای خودش سبُک سنگین می‌کند که این نقش را قبلا بازی یا تجربه کرده‌ام یا نه؟ چه فرقی می‌کند حالا روی صحنه نمایش یا جلوی دوربین اما شخصیتی که برای من در این سریال در نظر گرفته بودند شخصیت بینابینی بود که نمی‌توانم بگویم صد در صد منفی و نه می توانم بگویم صد درصد مثبت.  یک شخصیت خاکستری است.

درواقع شما با شخصیت خودتان در این سریال ارتباط برقرار کردید ؟

نقش هم نقش جذابی است به خصوص که در این سه چهار سال درگیر همین اتفاق در زندگی شخصی خودم شده بودم و خیلی دنبال این می‌گشتم که نقش این آدم ها را بازی کنم و بگویم که این خوب نیست این خصلت و این کار خوب نیست این کار را با هم نوع خودتان نکنید و گرفتارشان نکنید و اجازه بدهید مبنای زندگی بر اساس انسانیت باشد. ناگهان دیدم که این نقش به من پیشنهاد شد.

شما قبلا هم با رضا ابوفاضلی کار کرده بودید؟

خب آشنایی دیرینه‌ای با کارگردان این سریال داشتم. رضا ابوفاضلی از دوران بسیار دور با ما کار کرده بود. زمانی که در گروه اجتماعی شبکه یک، مینی سریال «طالب»را می‌نوشتم و کارگردانی می‌کردم، رضا ابوفاضلی را که سن کمی هم داشت از بین یک سری نوجوان به عنوان نقش اول این مجوعه انتخاب کردیم. درواقع از آنجا پایه و اساس آشنایی ما شکل گرفت و دوستی ما برقرار شد. به همین واسطه رضا ابوفاضلی رشته بازیگری را انتخاب کردند و وارد عرصه هنر شدند و در زمینه های مختلف کار کردند و بیشتر برنامه ریز و دستیار کارگردان بودند و به واسطه همین دوستی و آشنایی من هم دعوت می شدم و  می رفتم کار می‌کردم و این دوستی همچنان برقرار بود تا همین الان.

سید مهدی فخر نبی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است