روزنامه صبا

روزنامه صبا

مینا جعفرزاده:

کاش روحیه‌ام مثل سهراب بود


بازیگر فیلم «رویای سهراب» معتقد است که؛ در این فیلم نگاه درستی به سهراب شده و در شخصیت‌اش دست برده نشده است.

 مینا جعفرزاده بانوی پیشکسوت سینمای ایران در سن ۷۲ سالگی به ایفای نقش در فیلم شاعرانه «رویای سهراب» پرداخته است. این بازیگر که حالا ۷۶ سال سن دارد، فیلم‌ها و سریال‌های زیادی را در سینما و تلویزیون بازی کرده است. از مهم‌ترین فیلم‌های مینا جعفرزاده می‌توان به «کیفر» و «خوک» و سریال‌هایی هم‌چون «آوای فاخته»، «تفنگ سر پُر»، «شوق پرواز» و … اشاره کرد. یکی از شاخصه‌های مینا جعفرزاده لهجه‌ی زیبا و آرام او است که او را از دیگر بازیگران متمایز کرده است. در ادامه گفتگوی روزنامه صبا را با این بازیگر پیشکسوت می خوانید:

شما چه نقشی در این فیلم داشتید؟

نقش کسی که مثل مادر سهراب خیلی به او نزدیک بود و در بزرگ شدنش سهمی به‌سزا داشت اما مادر واقعی او نبود.

همکاری با علی قوی‌تن در این پروژه چطور بود؟

آقای قوی‌تن را خیلی دوست داشتم. از آنجا که خودش هم شبیه سهراب بود، فکر می‌کردم با خود سهراب سپهری در حال همکاری هستم. فضای کار کم‌تنش و آرام بود و آرام بودن آقای قوی تن به آدم روحیه‌ خیلی خوبی می‌داد. بازی در «رویای سهراب» یک خاطره خوب در ذهنم باقی گذاشت.

از نگاه شما شخصیت سهراب در این فیلم چطور ترسیم شده است؟

به نظرم در این فیلم نگاه درستی به سهراب شده و در شخصیت‌اش دست برده نشده است. یعنی هر چه هست، بدون ذره‌ای بالا و پایین بردن او، خود واقعی سهراب است. جوان‌ها با دیدن این فیلم می‌توانند ببینند که آدم‌های خوبی هم مثل سهراب سپهری در این دنیا وجود دارد که اصلا تعلق خاطری به مادیات این دنیا ندارند. درواقع این مادیات هم متعلق به گذراندن زندگی هستند تا روزها بگذرند تا در نهایت روزی بیاید که اجل سر رسیده باشد. من خودم این برداشت را دارم و همیشه با خود می‌گویم ای کاش روحیه‌ای مثل روحیه سهراب داشتم.

نمایش عمومی فیلم شروع شده… فکر می‌کنید این فیلم در ادامه اکران موفق شود؟

من نمی‌توانم این قضیه را تحلیل کنم. مردم نشان داده‌اند که بیشتر فیلم‌های کمدی را دوست دارند اما دعا می‌کنم که «رویای سهراب» نمایش خوبی را پشت سر بگذارد و مردم به تدریج از آن استقبال کنند. خودم هم در روزهای آینده حتما برای دیدن فیلم به سالن سینما می‌روم.

سید مهدی فخرنبی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است