روزنامه صبا

روزنامه صبا

جواد نوروزبیگی:

«شبکه مخفی زنان» بازیگران جدیدی به سینما معرفی می‌کند


تهیه کننده سریال «شبکه مخفی زنان» معتقد است این سریال بازیگران زیادی را به بدنه سینما و سریال‌سازی معرفی خواهد کرد.

جواد نوروزبیگی، تهیه کننده با سابقه و پر کار سینما است که چند صباحی می‌شود در شبکه نمایش خانگی دست به سریال‌سازی زده و به عنوان تهیه‌کننده اولیه این مجموعه فعالیت کرده است. «میدان سرخ» شاید جزو اولین پروژه‌های این تهیه کننده در این عرصه بود که با  حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون نقاط ضعف و قوت خودش مواجه شد. یکی از خصوصیات جواد نوروزبیگی کار با کارگردان‌های متفاوت و خلاق است؛ از هومن سیدی گرفته تا سعید روستایی و حالا در سریال «شبکه مخفی زنان» با افشین هاشمی کار کرده که طبق معمول، نتیجه‌ای مطلوب به همراه داشته، به طوری که کیفیت و جذابیت سریال به‌گونه‌ای است که می‌تواند مخاطبان را به دیدن ادامه آن ترغیب کند. او درباره این تجربه با روزنامه صبا صحبت کرده است.

از پروژه «شبکه مخفی زنان»، شکل‌گیری‌اش در شبکه خانگی و اولین همکاری خود با افشین هاشمی بگویید. این همکاری چطور شکل گرفت؟

 «شبکه مخفی زنان» بر اساس طرحی از محسن قرایی شکل گرفت و در ادامه محمد رحمانیان هم به او اضافه شد و متن کار را مشترکا نوشتند. این اولین کاری بود که در خدمت افشین هاشمی به عنوان کارگردان بودم. البته ارتباط کاری ما به پیش از این سریال برمی‌گشت. او قبلا در یکی از کارهای ابراهیم حاتمی کیا به عنوان بازیگر حضور داشت و من هم در آن کار مدیر تولید بودم. خدا را شکر در سریال «شبکه مخفی زنان» هم این ارتباط شکل گسترده‌تری گرفت و به یک تجربه خوبی برای ما بدل شد. به هر حال آقای هاشمی آدم با تجربه‌ای است که چند کار سینمایی انجام داده و واقعا هیچ نگرانی خاصی نداشتم چرا که مطمئن بودم که مسیر ساخت این سریال درست است و شما حاصل کار را در بخش کارگردانی این سریال می‌توانید ببینید. برخی حتی از تئاتری شدن فضا به دلیل پیشینه تئاتری سازندگان کار حرف می‌زدند، که به نظرم این هم صرفا یک نگرانی بود ضمن آن که افشین هاشمی به عنوان کارگردان سینما چند فیلم سینمایی ساخته که در نمایش‌های بین‌المللی خیلی موفق بوده است و در سینما هم صاحب نگاه و سبک خودش است.

 پیش تولید سریال با حضور شما در شرایطی دشوار شروع شد و بعد تولید شکل دیگری گرفت. از این پروسه بگویید…

 بله، ما از ابتدا برنامه ریزی کرده بودیم که این کار را خودمان انجام دهیم و تا حدودی هم پیش رفتیم اما در ادامه، کار به نماوا واگذار شد. ما در دوران کرونا شروع به کار کردیم و شرایط سختی را گذراندیم. همین شرایط باعث شد که ما از برنامه‌ریزی‌ اولیه عقب بمانیم و به سختی بتوانیم پیش برویم. هر پروژه‌ای که در دوران کرونا شروع شد، با این قبیل مشکلات پیش رفت و با آسیب مالی سنگینی مواجه شد. جای شکرش باقی است که نماوا با ما همکاری خوبی داشت و خوب پیش رفتیم. از یک جا به بعد هم نماوا با هماهنگی بنده تهیه‌کنندگی کار را برعهده گرفت و آقای شانه‌ساز تهیه‌کننده سریال شد.

از حضور علیرضا زرین دست در این سریال بگویید. این که چطور بعد از این همه سال پذیرفت تا در این پروژه سریالی حضور داشته باشد؟

 در ابتدا سعید براتی فیلمبردار این پروژه بود که درگیر کار دیگری شد و از ما خواست تا در این پروژه همراه‌مان نباشد. آقای زرین دست واقعا سخت انتخاب می‌کند، اما از آنجا که بین ما یک رفاقت وجود دارد، من از ایشان خواهش کردم پشت دوربین این سریال خانگی بیاید. آقای زرین دست پذیرفت و حضورش در این سریال فوق العاده بود.

انتخاب بازیگران که اکثرا از چهره‌های شاخص سینما هستند، چه روندی داشت؟

رویکرد ما در «شبکه مخفی زنان» استفاده از چهره‌های شناخته‌شده در کنار بهره‌گیری از ظرفیت چهره‌های جوان بود. طبیعتا برای جذابیت یک کار نمایش خانگی باید از بازیگرهای چهره استفاده کرد چرا که مردم دوست دارند آنها را ببینند و از بازی خوب آنها لذت ببرند. ما در این سریال البته از بازیگران زیادی هم استفاده کردیم که تازه کار بودند که آنها هم خیلی خوب بازی کردند و هر چه پخش سریال جلوتر بروید، بیشتر با آنها مواجه خواهید شد. به گمان من، سریال «شبکه مخفی زنان» بازیگران زیادی را به بدنه سینما و سریال‌سازی معرفی خواهد کرد.

 تولید و ارائه سریال در «شبکه نمایش خانگی» به یکی از بخش‌های مهم سینمای ایران در بحث تولید و گردش مالی بدل شده است. نظر شما راجع به آینده همکاری بدنه سینمای ایران با پلتفرم‌ها چیست؟

شرایط مطلوب است و اگر واقعا پلتفرم‌ها در خصوص محتوا دقت کنند و به اصطلاح فیلم‌نامه‌ها را خوب بخوانند و محتواها را درست انتخاب کنند، از نظر من شرایط خیلی بهتر از این خواهد شد.

سیدمهدی فخرنبی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است